Fortfarande sjukstuga

Vi skulle ha fått ta del av ett läckert julbord i kväll, men det fick vi avboka på grund av att flickorna fortfarande är krassliga. Våra senaste fyra dagar har spenderats inomhus och det känns vill jag lova... Även om jag går ut och promenerar på kvällarna för att få en nypa frisk luft blir dagarna väligt lååånga med två sjuklingar som behöver mamma.

I dag hände däremot en stor grej för oss. Emmy som snart fyller fem år har nämnligen fått sin första lösa tand! Oj, vad stor hon blev helt plötsligt! Hon är jätteglad och spänd över den lösa tanden, men det var nog mamman i huset som blev mest till sig över milstolpen i dotterns liv.

Jag har även unnat mig ännu mer ljus i tillvaron i form av en beställning från Malins nyöppnade fina webbutik Carlsson Interiör & Design. Det blev ett vitt litet lykthus som ska få stå på tavellisten i vardagsrummet i närheten av mina andra husinspirerade detaljer. Jag längtar redan efter paketet!

Nu har jag blivit sittande här vid datorn alldeles för länge, så nu önskar jag er en god natt mina vänner!

Kommentarer :

#1: fru Sätterlund

Åh så spännande med en lös tand! Det är ett stort kliv framåt i uppväxten :)

Krya på er nu!!

Kram Therese

skriven
#2: Petra

skriven
#3: Petra

Vilka fina saker det var i den butiken, får nog allt shoppa mig något därifrån! =) kram

skriven
#4: Petra

Kika in hos mig du har en grej hos mig! :)

skriven
#5: dahlarna

Åh, det där husen är så fina! Jag skulle också vilja ha, men jag har faktiskt ingen plats att ha dem på. Så denna gång tog förnuftet över & inte bara HA-begäret! ;-)



Du har fått något av mig inne på min blogg! :-)

KRAMISAR!

skriven
#6: Lena

Inte kul att vara sjuk...hoppas de kryar på sig så ni får komma ut :) Här är det rena vinterlandskapet nu! Grabben har skottat flera gånger och fortfarande snöar det!!

skriven
#7: Mari

Stora flickan nu då med andra ord, spännade värre.

Så sjukstugan är så envis hos Er, trist när det är så mycket på G



Krya på Er nu!!



Kram!

skriven
#8: NUmber nine on Melon Lane

Det är stort det där med den första lösa tanden. W (som fyller fem på måndag) tapapde sin första för ca en månad sen. Nu har hon en till som är jättelös. Idag var hon bekymrad över om hon skulle tappa den på dagis.

skriven

Kommentera inlägget här :