Utmanad!

Jag har blivit utmanad av hemma hos Solis att visa vad jag gillar bäst respektive inte gillar i mitt hem. Just nu känns det som om jag gillar allt sämst just av den anledningen att jag vill hitta drömhuset och flytta NU, men det är klart att jag ändå ska lyckas visa något jag gillar mycket i vår lägenhet.

Detta hörn av vardagsrummet gjorde vi om för ett par månader sedan och det blev jag supernöjd med :-) Alltså, detta är vad jag gillar bäst.

image118

I vår lägenhet har vi dåligt med förvaringsutrymmen och vi har bara ett litet förråd. Därför har vårt datarum blivit lite av en avställningsyta för diverse saker som egentligen kanske inte hör hemma i ett datarum. Jag tänker inte vara så utlämnande att visa det värsta hörnet, men i stället kan ni få se ytan runt datorn. Vi är så dåliga på att hålla ordning där och så här ser det ut just nu. Gillar inte alls!

image119

Att det ser ut så här hemskt just nu kan jag skylla lite på att jag haft de två mest hektiska dygnen sedan Ebba föddes. I måndags började M att jobba i Ö-vik och pendlar alltså 20 mil fram och tillbaka varje dag. Hans första vecka har hittills varit fylld av information men även av sena kvällsmiddagar, vilket har lett till att jag inte fått så mycket avlastning eller egentid. Jag har varit så bortskämd med att ha honom hemma så jag är helt slut efter dessa två dagar, som visserligen fick lite dåliga förutsättningar också. Ebba fick en vaccinationsspruta i måndags och såklart kom febern som ett brev på posten. Det har lett till dålig sömn för både henne och mig samt att hennes humör inte varit särskilt bra. I dag verkar hon vara både feberfri och på bättre humör, så även om M ska på en annan middag i kväll hoppas jag kunna få en lugnare kväll än tidigare i veckan. Som tur är vet jag att detta är en övergångsperiod och att det kommer att bli mycket bättre när hela familjen äntligen är på plats i Ö-vik, i ett härligt hus med många rum och mycket plats för både lek och förvaring... *längtar*

Angående utmaningen så skickar jag den vidare till Jennys hem och Monika. Anta den om ni har tid och lust! KRAM

Kommentarer :

#1: lotta

kul att se vad du valt!jättefint hörna där vid byran!! Självklart far du lösenord, jag mailar dig! kram o ha en trevlig dag!

skriven
#2: Sofie

Oj, om du tycker det där är oordning i datahörnan så har du inte sett vår datahörna (aka förråd & saksamlingsplats) *s* Där kan man snacka kaos.

Vad fint ni har det hemma! Gillade de vita byråerna och tapeten :) Kändes luftigt och ljust!

Vad strängt att pendla 20 mil dagligen.. Hoppas ni nu snart kan flytta!

Kram på dig!

skriven
#3: Livet i byn

Ser ut som mitt datahörn, förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla lite ordning.

~Livet i byn

skriven
#4: Jeanette

Sådär ser nog allas vår datahörn ut...:) Riktigt fint på den översta bilden, det förstår jag att du är nöjd med.
För att svara på din fråga så ska jag förhoppningsvis läsa multimediadesign på högskolan till hösten, med inslag av grafisk design och grafisk produktion:) Lite skillnad från mitt nuvarande jobb som undersköterska. Men jag har börjat fråga mig själv vad det är jag väntar på. Vill man ha förändring så kan man bara göra det själv! Så i framtiden hoppas jag att jag jobbar med något mer kreativt än vad jag gör nu:)
Jag håller tummarna för er med att ni hittar ert drömhus snart!
Kram

skriven
#5: Solis

Ja, sådär (eller något värre) ser det ut runt vår dator också... suck och stön... man har nog för mycket saker helt enkelt. får nog bli en rensning till sommaren. släng, släng, släng, det brukar man må bra av :) (eller så kan man städa och plocka undan efter sig bättre, men hur kul är det på en skala :D

skriven
#6: Malin

Vilken mysig hörna (den vita då:P) Vitt är såååååååå snyggt ju! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :