Upprepning

Jag vill shoppa, jag vill inreda, jag vill fixa och pyssla och göra fint.
Vad är då problemet? Jo, att jag vill göra det någon helt annanstans än här i lägenheten. Med risk för att låta som en repad gammal LP-skiva så vill jag flytta nu nu nu!

Om visningen på tisdag inte ger något resultat kanske vi får börja tänka om. Kanske får vi försöka hitta en hyreslägenhet så länge, även om vi allra helst vill undvika det. Då skulle vi i alla fall få vara på plats i Ö-vik alla fyra och slippa dessa långa dagar då M pendlar och jag är själv med sessorna under en stor del av dygnet.

Äntligen är det fredag, tack och lov! Det ska bli så skönt att få ha M hemma i två hela dagar utan husvisningar eller andra uppdrag. Vi ska ta det lugnt och bara vara, så får vi förhoppningsvis nya krafter att ta tag i bostadsfrågan nästa vecka igen.

Min stora sessa som är förkyld som bara den har tagit saken i egna händer och fixat sig en egen liten lya vid soffan i väntan på att vi ska hitta något nytt... Där under filten har hon sin egna mysiga koja där hon ligger och fantiserar och läser böcker. Visst skulle det vara skönt att ibland få vara liten igen och bygga kojor och bara få fly in i fantasins värld?

image123

Ha en härlig fredag!

Kommentarer :

#1: Lina Dahlbäck

Jag förstår att du är less på att vara oviss om när ni ska flytta! Jag skulle också bli galen,men bit ihop det kommer snart att dyka upp ett hus som ni vill ha! Om inte annat en fin mysig lägenhet på ett lika fint område som tomtebo! Håller tummarna! Kramar (fin koja hon har byggt, hälsa från moster)

skriven
#2: Sandra

Hoppas det ordnar sig snabbt och smidigt! Ha en trevlig helg, kram Sandra

skriven
#3: Lina

Nu är min blogg uppdaterad! Bra va?

skriven
#4: Sofie

Jag förstår dig! Särskilt i eran situation. Jag hoppas ni snart hittar ett bra boende! Mysig liten hörna hon anordnat :) Trevlig helg! Kramar, Sofie

skriven
#5: Lotta

förstar dig fullt ut! hoppas ni hittar ert drömhus snart!!

skriven
#6: Jennie

Mysig koja :)
Trevlig helg!

skriven
#7: Making it lovely

Det är ju så jobbigt att inte veta när man ska flytta, jag vet! Vilken mysig koja hon byggt:-)

skriven
#8: Sandra

Svar: Vi har fortfarande kvar våran spelkonsol. Den hamnade på den översta hyllan i tvbänken. Hur kom det sig att ni gjorde er av med eran? :) Kram Sandra

skriven

Kommentera inlägget här :