Färgfunderingar

Som jag skrev när jag visade bilder från huset ska vardagsrummet absolut målas om. Jag har funderat lite hit och dit och något jag kommit fram till är att det nog skulle bli rätt fräscht med grått i det rummet. Vad tror ni?

Först en bild på hur vardagsrummet ser ut i dag.

image149

På hemnet hittade jag en bild på ett annat radhus där de målat grått på en stor del av väggarna och det är den här nyansen jag gillar.

image148

Vi har ju också vita trappräcken i anslutning till vardagsrummet och så har vi en hel del vita möbler. Vitt och grått är väldigt fräscht ihop tycker jag! Kom gärna med idéer om du har något annat roligt färgförslag!

Bilder: lånade från hemnet.se (mäklarhuset, örnsköldsvik)

Kommentarer :

#1: Sandra

Jag håller med, tycker den gråa nyansen passar perfekt ihop med det vita räcket och trägolven. Jag tycker det låter som en bra idé med andra ord. Kram Sandra

skriven
#2: dahlarna

KUL med en ny besökare på min blogg! Tack för snälla ord! :-)

GRATTIS till nya huset! JÄTTEKUL! Grått & vitt är supersnyggt ihop! Dessutom är det tidlöst,så ni behöver inte måla om igen om ett år... Inte för att man gör det ändå kanske, men... ;-). Vi funderar också på grått & vitt nu när vi ska göra om i barnens rum. Fast lite ljusare än den du hade på din bild. Kan vara svårt att få till en bra nyans av grått. Ett tips är att provmåla en liten bit innan. Kram!

skriven
#3: Lotta

vitt och gratt e jättefint ihop!! spääääännande!!

skriven
#4: Lina

Min blogg uppdaterad! dina färg planer låter mycket bra! Kramar

skriven
#5: Camilla

Spännande med husköp :D Man har så mycket tankar och funderingar.. och helt vill man ha allt klart innan man ens flyttat in.. hehe.. Ert hus ser jättefint ut. Och jag tror det kommer bli fint med grått. Vitt och grått är väldigt snyggt ihop. Ska bli kul att få följa en nybliven husägare och se det från en annan sida än ens egna.. :)

skriven
#6: Strandviksvillan

Javisst skulle det bli jättefräscht med grått!

skriven
#7: Malin

Hej hej! Det är snyggt med grått, men se upp! Vi målade vår hall i grått och visst var det fint, men vi mådde inte bra av färgen. Man blev lite smått deprimerad, så se till att inte ta en för grå nyans. Kram!

skriven
#8: Pysselprinsessan

Grått låter superfint, det skulle nog passa bra i det rummet! Och som kontrast till den underbara utsikten! Men jag håller med Malin att det är svårt med grått. Ta hjälp av någon duktig färgförsäljare eller välj en grå som ni sett "live" tidigare...
Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :