En lättad mama

Vid senaste läkarkontrollen hörde ST-läkaren som undersökte Ebba ett knickljud i hennes höft, så vi fick en remiss till ortopeden för att göra ultraljud. I eftermiddags var det en nervös mamma som satt i väntrummet med sin minsta sessa i väntan på undersökningen. Själva undersökningen gick snabbt. Läkarna kände lite och sedan undersöktes höfterna med ul. Sessan själv blev riktigt arg och ledsen när de höll fast henne och det kändes såklart jobbigt i mammahjärtat när hon sträckte upp armarna mot mig och tittade hjälplöst på mig. "Det är inget fel på de här höfterna" hörde jag plötsligt en av läkarna säga - vilken lättnad! :-) När jag kom hem väntade ett alldeles färskt nummer av favoritmama i brevlådan, så i kväll när flickorna somnat vet jag vad jag ska göra. Det är mammalyx det!

image128

Bild: lånad från mama.nu

Kommentarer :

#1: Madde

Skönt att höfterna var ok! :-) Jag fick också nya Mama idag, det är så kul att få en hel tidning att läsa! Kram

skriven
#2: Pysselprinsessan

Skönt att det inte var något!
Kramar

skriven
#3: Jenny

Ja fy så orolig man hinner bli innan man får veta. När det gäller ens barn så är man ju orolig för allt. Man vill ju inte att något ska hända dem eller att något ska vara fel. Jätteskönt att det visade sig vara okej med höfterna! Ha en mysig helg nu. Vi ska in till stan och kolla på en cykelkärra så att jag och tjejerna kan ut och cykla på dagarna (vi har bara en bil och jag känner mig ofta ganska "låst" här hemma). Hoppas vi hittar nån bra! Kram Jenny

skriven
#4: Anna

Förstår verkligen din oro. Tur att allt var bra med lillsessan. Och, JA :-) mama är verkligen mammalyx!
Många kramar/ Anna

skriven
#5: Monika

Skönt att allt var okej, man hinner oroa sig en hel del. Har aldrig läst mama, måste kanske köpa en för att lyxa till det lite. ;)

skriven

Kommentera inlägget här :