Blommor

Inte nog med att jag och min kollega fick varsin fin plantering av 9 blå i går, i dag fick vi en massa fina blommor och en presentkorg av eleverna. Ord kan inte beskriva de känslor jag har för denna klass och de kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Självklart ville jag föreviga blommorna och här ser ni några av dem:







I korgen jag fick fanns bland annat kladdkaka och jordgubbar, så lagom till Sverige - England har vi fått avnjuta smaskigt sommarlovsfika här hemma. Att få blommor och presenter är fantastiskt, men det bästa är ändå känslan av de varma kramar vi fick av eleverna i och utanför kyrkan. Det är sådana guldögonblick som visar att vi ändå gjort avtryck och betytt något för dessa fina ungdomar. Bli lärare och du får prova själv ;-)

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Mormorsglamour

Jag förstår att det är tufft att behöva säga hej då till elever efter varje sommarlov.

Jag önskade att man uppskattade ert arbete mer och för min del hade man gärna fått omfördela skattepengarna till fördel för alla viktiga människor i vård, omsorg och skola. Det är ni som gör en av de viktigaste jobben.

Tack för alla fina kommentarer du skriver och hoppas att etiketterna blev bra :) KRAM

skriven
#2: Emma

Jobbar ju på förskola och vet hur jobbigt det är att säga hej då, man fäster sig verkligen vid dom! Jättefina blommor du fått! Ha en skön söndag, kramar emma

skriven
#3: Jenny

Vilka jättevackra blommor och fina ord till din klass - kan tänka mig man saknar dem!

Hoppas helgen varit bra :-)

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :