Det börjar närma sig

Denna november har varit den värsta i mitt liv, men nu börjar det ljusna. Snart får vi börja adventspynta och årets mysigaste månad är snart här. December blir lite annorlunda just detta år, eftersom min älskade M har en stor operation framför sig. Efter den kan vi förhoppningsvis fokusera på hans återhämtning och sen gå vidare mot ljusare tider. 

Något som också värmer oerhört mycket mitt i alla tråkigheter är alla vänner, familj, grannar, kollegor och bekanta som ställt upp på alla sätt och vis. Det är en rikedom att vi har ett skyddsnät som tar emot oss när vi faller. Alla hälsningar här på bloggen, på Facebook, instagram och via sms värmer mer än ni kan ana. Jag är överväldigad <3 Tack! 

Vi vet inte exakt vilket datum operationen blir, bara att den mest troligt blir under vecka 49 eller 50. Därför passade jag på att skaffa några julblommor i dag så att det finns om vi måste åka i väg till NUS med kort varsel. De två tidigare gångerna vi varit där tillsammans var betydligt trevligare. Det var när vi bodde i Umeå och våra två döttrar skulle komma till världen, men vi ska liksom då fixa detta tillsammans, även om det blir betydligt tuffare. 

Jag avslutar detta inlägg med färska köksbilder och önskar er en fin lördagkväll! 






Bilder via min iPhone.

Kommentarer :

#1: Jenny

Härligt med en uppdatering från dig och få höra hur det är där hemma hos er <3 att skicka en kram känns självklart, och något jag gärna gör till de som verkligen behöver.
Stor kram och trevlig helg

skriven
#2: CrimsonAnna-vegetarian of doom

Det är speciellt med sjukdom och liknande i juletid. Mitt tips (som har varit där) är att samla på de små stunderna. Det här kanske inte är året då ni ska bräcka "Sköna Hem"-julnumret utan året då ni hade en fin liten fika varje advent. Mycket klokt tänkt med julblommorna=)

Sk*t i hetsen, det blir jul iallafall=) Jag fortsätter att skicka positiva vibbar och hålla tummar och tår =)

Svar: Tack för dina peppande ord! :-) Det är helt klart så att man får ett annat perspektiv på saker när någon blir sjuk. Mys och guldstunder ska vi helt klart försöka satsa på. Varma kramar till dig <3
Anna

skriven
#3: Madeleine

åå gillar planschen ni har satt upp :D

skriven

Kommentera inlägget här :