Hösttävling - vinn en PURO!

Nu har du möjligheten att påverka vilken nästa färg ska bli på en PURO klädhängare. I samarbete med Nicsam har jag nu en tävling där vinsten är en PURO klädhängare i valfri färg (vit, svart, ek eller björk). Värdet på vinsten är 2995 kr. Om du längtar efter att se klädhängaren på riktigt kommer Nicsam att finnas på plats på Hem- och Villamässan i Göteborg nu i helgen.



Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedanstående tre frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Från vilket land kommer PURO klädhängare?
2. I vilka färger finns PURO Mini?
3. Ge förslag på en färg som du tycker PURO ska finnas i. Motivera!

Rätt svar på frågorna samt bästa färgförslag & bästa motivering vinner en PURO.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen via din blogg, e-mail eller facebook, så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn och mailadress så att du kan kontaktas om du vinner :-) Tävlingen pågår till onsdagen den 2 november kl 22:00.

Du har dubbla chanser att bli en lycklig vinnare av PURO klädhängare. Bloggen Dahlarna har samma tävling just nu. Alltså blir det en vinnare hos Tomteboanna & en hos Dahlarna!

ETT STORT LYCKA TILL!!!

Kommentarer :

#1: guldmulten

1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3: En gul såklart. Gult blir man glad av och är en riktigt snygg accentfärg som piggar upp!!

skriven
#2: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/october/puro-kladhangare-211-1.html

skriven
#3: Linda

1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek

3. oh jag skulle vilja att PURO fanns i en härlig rosa färg, skulle bli så snyggt i vårt sovrum!

skriven
#4: Johanna Björk

1. sverige

2. svart, vit, björk, ek

3. Jag skulle gilla om puro fanns i mörkblått. Skulle passa ur snyggt med det lite marina temat jag gillar.

skriven
#5: Anonym

Vilken smart pryl! Tänk att få ha sådana sovrummet!



Svaren är Sverige samt vit, svart, björk och ek. Till min stora glädje såg att att den större varianten fanns även i röd. Så läckra. Annars förslår jag stålgrå färg. Grått är rätt just nu!

skriven
#6: Anja - 18 år & mamma till Sabina!

1. Sverige.

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Jag tycker den ska finnas i rött, eftersom jag tycker att det borde finnas en "riktig färg" i sortimentet, och inte bara vitt och svart och sånt "tråkigt". Dessutom så är det ju snart jul, och vad passar inte bättre en en röd? :D Och även fast det inte är jul passar det bra, för jag tycker att röd utstrålar kärlek, vilket man aldrig kan få för mycket av!



[email protected]

skriven
#7: Mia

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. Rosa! Då kanske till och med min prinsess-frälsta dotter skulle hänga upp stassen på kvällen ;)

skriven
#8: maud

1: Sverige

2; vit, svart, björk , ek

3; kan inte välja en färg...säger guld & silver..för en lite lyxigare variant och det blir en riktigt cool inredningsdetalj!

skriven
#9: alexandra

1: Sverige

2: Svart, Vit, Ek och Björk

3: Jag skulle vilja se den i rött! Man blir glad utav rött, det är en vacker färg. Ett kul inslag i all det vita och svarta man har hemmma!

skriven
#10: Maria

den kommer f årn Sverige finns i svart, vitt, björk och ek.

Som ny färg skulle jag föreslå grönt! En pigg och glad färg.

skriven
#11: Karoleen

1: Sverige

2: Svart, Vit, Ek och Björk

3: Varför inte en zebramönstrad i vitt och svart. Det tror jag skulle vara en rolig detalj att ha i sovrummet!

skriven
#12: Carina - inspirera

Jag vill gärna vara med och tävla!

Mina svar:

1. Sverige

2. Ek, björk, svart och vit.

3. Ärtigt grön - för att det skulle pigga upp en tråkig hall!



Hoppas på tur!

Kramen.



skriven
#13: Nilma

1. Sverige

2. Svart, vit, ek och björk

3. Mahogny - det hade passat bra med de andra färgerna i sortimentet + att det hade sett riktigt snyggt ut i en hall. Mahogny brukar jag annars förknippa med lyx och vem vill inte ha en lyxig hall? :)

skriven
#14: Johanna

Här är mina svar:



1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek

3. Skulle vilja se klädhängaren i militärgrön färg eftersom vi har den färgen i vårt sovrum. Skulle vara skönt att sambon skulle kunna hänga sina kläder där istället för på GOLVFLÄKTEN som ibland välter av klädernas vikt- MITT I NATTEN...det är inte roligt att vakna till ;-)



Har tipsat om tävlingen här:

http://vinnarens.wordpress.com/2011/10/25/vinn-en-puro-2/



Kram

skriven
#15: Jenny N

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk.

3. Lila. För att lila är höstens färg och det råkar vara min favoritfärg!!!

skriven
#16: Cilla

1. Sverige!

2. Vit, svart, björk & ek.

3. Exklusiva PURO måste såklart finnas i en lyxig silverfärg! Neutralt nog för att passa i de flesta hem men gör samtidigt snygga PURO till en mer iögonfallande detalj än färgerna vitt, svart och trä. (Jag skulle även falla pladask för en babyrosa nyans men jag inser att det är en färg som kanske inte är för alla..)

skriven
#17: JoHaNNa - Skänk Gärna En Peng Till Min Rosa Bandet Insamling

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. jag tycker att man ska göra som ett kontaktpapper av färgerna - röd, rosa, gul, blå, grön, turkos. så får den som köper hängaren själv bestämma vilken färg man ska ha :) så kan man jue ändra vartefter man är sugen på en ny färg :) man klistrar alltså på kontaktpappret i den färg som man vill ha, och när man tröttnat så byter man ut det :)



jag skulle absolut vilja vinna denna hängare, så snygg och vi skulle slippa ha våra kläder liggande på golvet... skulle genast ge lite ordning här hemma. för kläder man bara använt en gång känns jue onödigt att lägga i tvätten direkt. men istället så hamnar dom bara på hög ändå, pga. ingen bra förvaring så då måste dom jue tvättas ändå haha

skriven
#18: anette carlsson

1. Sverige

2. Svar,vitt,ek och björk

3. Jag skulle gärna vilja ha i en gräddvit nyans och att den ser ut att vara gammal, att den är avskavd med mörkbrunt eller naturbrunt under. Jag blandar en stil hemma med gamla antika ting med modernt, har basen gräddvit och jag kallar själv för Lantlivs stil:en efter tidningen som kommer ut varje månad i affären. Jag inspireras ofta av blommornas färg, tänk att alla blommor passar ihop i färg, det är något unikt med naturen med det. Lavendel, gamla Lantliga stora husmors kök och galgen i samma stil.



enkla nettan

skriven
#19: liselotte

Är gärna med och tävlar, svaren är

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Föreslår samma som i den andra tävlingen, regnbågens färger. Det blir då en oerhörd färgklick och man blir på glatt humör.

skriven
#20: Maria

1. Sverige

2. Svart, ek, vitt och björk

3. Jag skulle vilja att det skulle varit en puro i färgen lila, varför? Jo det känns att vissa gaderober ska pigas upp men man gillar inte färgstarka kläder. Då kan man istället ha färgglada hängare!



jag har gjort ett inlägg på min blogg: http://mariak.devote.se/blogs/13476041/klaedhaengare.htm#WriteComment

skriven
#21: Linda Ericsson

1. Sverige

2. Svart, Vit, Björk och Ek

3. Nu är det höst och då tycker jag att orange skulle vara en passande och uppiggande färg i sovrummet där den kommer att hamna ifall jag vinner.

skriven
#22: Spacegirl

1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek.

3. Ljusrosa



Har tipsat i min blogg

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/october/2-november-vinn-en-kladhangare.html

skriven
#23: E-L

1. Sverige kommer de ifrån.

2. De finns i svart, vit, ek och björk.

3. Petrol är en mjuk och läcker kulör,

som jag länge brunnit för.

Den är balanserad och lagomt vågad,

den skulle nog bli efterfrågad.

Nu hoppas jag att en PURO vinna,

stolarna i köket jag bara förnimma.

De är täckta med kläder i stora lass,

på PURO skulle de hänga med stil och klass



(Jag själv älskar rosa, men för att hängaren ska attrahera båda könen så ger jag en annan färg som förslag)

skriven
#24: nina

1. Sverige

2. Svart, vit, björk och ek.

3. Denna har jag suckat efter länge:) Så smart lösning på ett stort problem :) Som tjej har du oftast mycket kläder, scarf och smycken och med hjälp av denna förvaring kan du ha allt framme snyggt och pryligt.

Så därför skulle denna bli perfekt i dotterns rum, har inte riktigt fått in stilen där och med hjälp av denna får rummet en form. Och det skulle hjälpa mig mycket genom att slippa hoppa över alla kläder.

Som förslag på färg så ger jag limegrön :) En snygg cool pastellfärg som sätter klick på rummet oavsett tidigare färg. Tycker att limegrönt passar ihop med alla färger. En härlig varm färg, som sätter pricken över i;et om man vill piffa till.

Hoppas hoppas jag vinner skulle verkligen va kul att se den pryda dotterns rum.



Ha en underbar dag

skriven
#25: elin j

Hej hej klart att man är med och tävlar!



1: Sverige

2: vit, svart, björk och ek.

3: En Rosa ofc, det är ju Oktober, tutt månaden!



håller tummarna



KRAM

skriven
#26: Elina

1. Sverige

2. Svart, Vit, Ek och Björk

3. Gräsgrön! Jag älskar gräsgrönt, det är så fräscht och man blir så glad av det. Skulle vara perfekt i mitt rum hos mamma och pappa!

skriven
#27: Erika

1. Sverige

2. Svart, Vit, Ek och Björk

3. Turkos för att det är en härlig färg som piggar upp och för mina tankar till salta havsbad.

skriven
#28: olga

1. sverige

2. svart, vit, björk, ek

3. Jag skulle gilla om puro fanns i ljus rosa passar bra till både svarta och vita väggar!



skriven
#29: Sofie Lindholm

Jag är gärna med och tävlar :)



1. Sverige



2. Svart, vit, ek och björk



3. Jag tycker att PURO ska finnas i färger som piggar upp t.ex röd, grön, lila, gul och blà. Skulle ge humöret en extra kick varje morgon man màste stiga upp tidigt och rota runt i garderoben. Glada färger skulle verkligen vara en bra start pà dagen :)

skriven
#30: Malin

1. Sverige

2. Svart, vit, ek, björk

3. Mitt önskeutförande är i valnöt. För valnöt är ju den "nya" eken, och jag vet många som gärna skulle matcha sitt befintliga möblemang i valnöt med en Puro i samma träslag på väggen.

skriven
#31: leopardia

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk.

3: Jag tycker att det borde finnas en leopardmönstrad Puro, för oss lite mer riviga kvinnor och män...

skriven
#32: Anna N

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Mitt önskemål är en vit PURO med ett romantiskt blommigt mönster. Dels för att det skulle passa väldigt bra in i "Shabby chic" modet som är enormt populärt och dels för att väldigt många hotell/herrgårdar har en romantisk stil i deras rum där den skulle passa perfekt.

skriven
#33: Anna Larsson

1. Sverige!

2. Vit, Svart, Ek och Björk

3. En härlig grönfärg skulle jag vilja ha, .

skriven
#34: Kornelia - mamma till Nea

1. Sverige

2. Vit svart ek och björk

3. Babyrosa hade blivit en modern klick i ett annars lantligt hem

skriven
#35: Anonym

Åh herregud, skulle bli så himla glad om jag vann! :)



1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. En färg jag verkligen tycker om är vinrött. Färgen får mig att känna mig

skriven
#36: Emma

Ops råkade klicka iväg!



Åh herregud, skulle bli så himla glad om jag vann! :)



1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. En färg jag verkligen tycker om är vinrött. Färgen får mig att känna mig lugn och det är en färg som sticker ut ur mägnden :) Vinrött är en kärleksfull färg enligt mig, och kärlek är något så underbart. Så det kombinerar så bra ihop!



skriven
#37: bengt ove

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Gul, då blir man pigg och glad varje dag man tar jackan på väg till jobbet!

skriven
#38: Mackan

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Silver, skulle vara fint att ha som detalj hemma. Då blir det ingen vanlig klädhängare utan även en prydnad också!

skriven
#39: Anso

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Ljusrosa som din blogg:) Alla kvinnor behöver upplysas varje dag om bröstcancer. Att man ska vara noga med undersökningar och värna om varandras liv. Så en ljusrosa färg på klädhängaren och sen att en del av pengarna skulle gå till detta ändamål tycker jag skulle vara en fin tanke!

skriven
#40: hihi

Vilken kul tävling

skriven
#41: Jonna

1: Sverige

2: vit, svart, ek och björk

3. Mitt önskan skulle vara en vacker pastell färg, MINT exempelvis. Tänk dig en hall i ljusa blandade pastellfärger, man skulle vara glad av energi varje dag.

skriven
#42: Elin J

Den här klädhängaren är det snyggaste (och smartaste) jag har sett på länge! Jag är alltså gärna med och tävlar om en egen. :)



Mina svar:

1. Sverige

2. PURO mini finns i vit, svart, ek och björk

3. Jag tycker att turkos är en otroligt läcker färg som jag tror skulle passa på klädhängaren. Den sticker ut lagom mycket, är snygg både som accent och som egen färg i ett rum och det är en färg som passar alla!



Trevlig helg!

skriven
#43: Niklas

1. Sverige

2. Vit, svart, ek, björk

3. Grön tycker jag är en rolig kulör,

som alltid får mig på gott humör,

och att se en PURO klädhängare i sådan nyans,

skulle ge mig lite daglig galghumor till mans,

och något som roar och får en att glatt må,

kan väl ändå ingen hänga upp sig på?

skriven
#44: Madde J

Mina svar:

1. Sverige

2. vit, svart, ek och björk

3. rosa, otroligt fin färg och en puro i rosa skulle verkligen bli som en färgklick på väggen!

skriven
#45: Hanna - Whiterainbow

1. Sweden, Sverige!

2. vit, svart, ek och björk

3. Jag tycker den ska finnas i en ärtgrön/äppelgrön färg, den gröna färger gör sig bra i ett svart-vitt hem som mitt och passar de flesta.



Kram Hanna

skriven
#46: Mia

1. Sverige.

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Rött, turkost, grönt och gult.. En liten färgklick blir man alltid glad av :) Kan kanske behövas i höstrusket :)

skriven
#47: Jenny Frisk

1) Sverige

2) Svart, vit, björk, ek

3) Jag önskar att PURO fanns i silver. Det matchar mycket och ligger rätt i tiden.

skriven
#48: Hanna

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. En "stripad"/lackad/målad så att den ser ut som läder (antingen i brunt eller svart).

PURO, när kläderna själva får välja!



skriven
#49: A-s

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Om Puro fanns i härlig accentfärg som RÖD, så skulle den ge mitt hem glöd. Vill inte ha svart och vitt något mer, utan något som sticker ut och gör att man ler...

skriven
#50: Anneli

1. Sverige

2. Vit, svart, ek och björk

3. Rostfritt! Jag bara älskar rostfritt! Ett material och färg som fungerar att kombineras med alla färger som du kan tänkas ha i ditt hem!

skriven
#51: Jennysen

Puro kommer från Sverige

Puro Mini finns i vit, svart, björk och ek.

Jag skulle gärna se Puro i rött. Tror det skulle vara en välkommen färgklick i många hem! :)

skriven
#52: care69

1. Sverige

2. Svart, vit, ek och björk.

3. Jag tycker att den skall finnas i gråmetallic. Jag har en byrå i den färgen i min hall hemma och mot de knallröda väggarna skulle det bli jätteläckert.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/11/2-nov-vinn-en-puro-kladhangare_01.html

skriven
#53: Kicki

1. Sverige

2. Ek, björk, svart och vit

3.

Stilrent och det mesta i vitt

är för mig en inredningshit

bas i ekgolv och vita väggar är bra

och därtill färggranna accessoarer ha

för att i min hall få fin harmoni och balans

önskar jag att färgglad prickig PURO fanns

skriven
#54: Monica

1=Sverige

2=svart, vit ,björk, ek

Naturligtvis en gul och blåfärgad, som svenska flaggan, och som visar att det är en svensk produkt var i världen den än säljs eller sitter uppsatt.Hade blivit perfekt present att ta med när man själv ska utomlands. Svensk kvalitet och innovation när den är som bäst!

skriven
#55: Kirran

1: Sverige

2: Svart, Björk, Vitt och Ek

3: Guld Metallic. Läckert, utstickande och kaxigt utan att förlora den stilrena och harmoniska känslan. Jag skulle älska det!

skriven
#56: Mia

Sverige

Björk, ek , svart &vitt.

En bränd orange nyans skulle göra mig glad på morronen vid påklädning och ge en varm känsla att bära med sig hela dagen.

skriven
#57: Jessica Hellström

1. Sverige

2. Svar,vitt,ek och björk

3. Klar gul vilken grej passar bra i tjejigt hem, älskar den härliga färgen som får mina tankar till sommar och sol, super att få den känslan hela året!!

skriven
#58: Petran

NU är jag ute i sista sekunden men jag vill såååå gärna vinna!!!



1. Sverige

2 Svart, vitt ek och björk.

2.Om jag fick välja helt fritt blir det nog en knallgul eller äppelgrön. Jag är en sucker för starka accentfärger och denna cooling skulle passa utmärkt hemma. Den känns väldigt rätt i designen och skulle sticka ut det lilla extra med en knallig färg. Man vill ju att den ska synas! Man behöver väl inte bara hänga kläder på den?! :)

skriven
#59: sadde

1. Sverige

2. vit, svart, björk och ek.

3. Mina kläder ligger i en röra, vad ska jag GÖRA?

Med en klädhängare i indigoblått, kanske jag kan finna min bergsprängare? Så vet inte vad ni säger, men blå? är det något ni kan motstå?

skriven
#60: Cilla

1. Sverige

2. Vit, svart, björk och ek.

3. Rosa/Cerise såklart eftersom det är mina absoluta älsklingsfärg och gör mig så glad. En underbar kontrast till svart/vitt. :)

skriven
#61: Cilla Nirdin

1.Sverige

2.vit,svart,bok och ek

3.Rosa/cerise, för att det är min älsklingsfärg och alltid gör mig och människor i min omgivning glad. Den skulle var en underbar kontrast till vitt/svart.

skriven

Kommentera inlägget här :