Vårtermin

För två dagar sedan drog vårterminen 2011 i gång på vår skola och det är redan full rulle igen. Jag har gått upp i tid från 70 % till ca 90 % och det leder till att mina tidigare lediga torsdagar inte existerar längre. Det innebär även mer planering och efterarbete, men också att jag förutom tyska får undervisa i mitt andra favoritämne svenska igen. Äntligen!

Som så många andra har jag en längtan efter tulpaner så här års och årets första bukett står sig bra på köksbordet.




Om jag får välja blir det helst vita tulpaner :-)

Jag hoppas att ni mår bra nu när alla röda dagar på ett tag är avverkade och att ni kommit in i rutiner och vardagssysslor igen. Det är också viktigt att komma ihåg vardagslyx emellanåt, för januari kan ju vara rätt kall och trist. Jag och en vän tänker unna oss att gå på tjejkväll på vår stads hockeyarena på torsdagkväll. De riktiga tjejkvällsbiljetterna till bra pris var tyvärr slut, men nu har vi både ett restaurangbesök och vanliga biljetter till matchen bokade. Att göra något som jag inte gör så ofta och att hitta tid med nära vänner, det är vardagslyx för mig. KRAM på er alla!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Madde

Åh, jag måste också ta och skaffa mig lite tulpaner, älskar verkligen tulpaner! Vad härligt det lät med en tjejkväll, ha så roligt! Kram, Madde

skriven
#2: Carina - inspirera

Januari går ju så fort...och det är skönt att komma in i vardagsrutinerna igen! MEN...det är så viktigt att hitta lyxen i vardagen också! Så kul att hitta på något med goda vänner...

Kramen.

skriven
#3: Pysselprinsessan

Härligt med vardagslyx! Å fina tulpaner! Skall nog unna mig några jag med efter att julen är utstädad! :) Föresten har jag glömt säga att vi nu bor på Tomtebo! :)

Kramar

skriven
#4: JonnaK

Fina bilder! Tulpaner :)!



Kram

skriven
#5: DAHLARNA - Viktoria

Tulpaner förgyller verkligen! Jag jobbar ju också 90 % nu & har blivit av med min lediga dag. Jag saknar dock mina lediga fredagar. Helgen går alldeles för fort & man hinner ju inte med någonting... Har dock fått ledigt nästa fredag till Formex. Känns så kul att få åka till Stockholm. Hur blir det för dig?

Ps. Har du sett de superfina små husen som Cult har nu till våren till sina Changeljusstakar? Älskar dem!

KRAMISAR Viktoria

skriven
#6: Hemma hos oss

Får jag välja så blir det också vita tulpaner =)

Bra idé det där med hockey och tjejkväll- kul!

'Have a nice day' !!!

skriven
#7: Rebecka Taube

Tulpaner är så fint, jag väljer också helst vita=)

Ha det bra!

Kram Rebecka

skriven
#8: Pysselprinsessan

Svar: Loftvägen bor vi på! Å vi trivs som sagt bra utom att korsningen vid värmeverket byggs om (istf E4 mitt i stan). Det var iofs på tiden, men det är ett himla ställe nu... Och man måste ju åka förbi för att komma ut från tomtebo! :)



Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :