Snäll granne

En av våra grannar är en man som passerat 70-årsstrecket och håller på att "avveckla sitt bohag" som han själv kallar det. Snäll som han är tänkte han på våra flickor när han skulle göra sig av med två korgstolar i barnstorlek. Vi sa såklart ja tack och efter lite vit sprayfärg är de som nya.





Dynorna följde med och jag har ännu inte bestämt mig för om de ska bytas ut eller om de får ligga kvar. Jätteglada är vi i alla fall över stolarna! Ett sött litet sideboard skulle inte vara helt fel, så får tjejerna en egen liten fikahörna i vardagsrummet.

Hoppas ni också fått börja veckan med underbart varmt och soligt höstväder! Jag är extra glad i dag, eftersom Mathias nu kommit hem från Gotland :-) KRAM

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Pysseliten

jag hade en brun när jag var liten :) dom vart ju super fina med vit färg . Kul snäll granne jag läse gnäll granne först :))) Men var tvungen att läsa om :) så fel det kan bli ibland ,när man läser för fort :)

skriven
#2: Anette

Tänk vad lite vitfärg gör mycket! Och vilken snäll granne som inte bara slängde stolarna... Såna grannar är bra ;)



Fin blogg! /A

skriven
#3: Annelie

Gulliga små stolar. Tänk att färg kan förrändra så mycket. Och vilken trevlig granne ni har som inte bara kommer över med skrot och smågrejer som man kanske egentligen inte vill han men som man inte "kan" tacka nej till...

En sån granne skulle alla ha !

skriven
#4: Jenny

Åh vilka söta! Å vilken gullig granne :-) Tror dina tjejer kommer mysa i de där stolarna!



Ha en riktigt trevlig helg nu!

Kram Jenny

skriven
#5: Karin

Men så söta små stolar, vad snällt av grannen.

skriven

Kommentera inlägget här :