Hemmadag

Denna vecka börjar lugnt med en hemmadag med Ebba. I går kväll vaknade hon igen och var orolig och kunde inte somna om. Efter en stunds skruvande i soffan framför Johan Falk lyckades hon ändå somna om och sov rätt ok resten av natten, när hon väl fick lägga sig i mammas och pappas säng vill säga... I morse ringde jag och rådfrågade bvc och de sa att efter magsjuka kan barnens lymfkörtlar i tarmarna vara mycket irriterade. Vi kommer därför att köra med väldigt mild kost till lillstumpan framöver och hoppas att hennes magont ger med sig.

Nu vilar Ebba och jag har precis passat på att utnyttja ett erbjudande jag fick från LaRedoute i dag. 40% på valfri vara, fri expeditionsavgift och ett väskset på köpet. Jag beställde bara ett par basketkängor, eftersom det var väsksetet i lämplig storlek som lockade mig mest. Med rabatten får jag alltså setet plus ett par skor för 89,50. Ja, som ni märker försöker jag leva billigt nu i januari, men att få shoppa loss har jag ändå svårt att hålla mig ifrån ;-)


Bilden är lånad från laredoute.se

Kommentarer :

#1: InneoUte-Malin

Stackars lilla Ebba. Det där med irriterade lymfkörtlar i magen hade man ju ingen aning om. Hoppas att hon kryar på sig snart.



Snyggt fyndat!

skriven
#2: Milla

Jobbigt för Ebba.

Januari är alltid en seg månad att hålla pengarna i fickan tyckerjag. Men idag har jag i alla fall låtit bli 2 ggr.Skratt. Snygga skor, nu väntar snart vår!Kram Milla

skriven
#3: lotta

stackars ebba!!! coola converse, såg väskesetet, det är jättefint!!

visst e johan falk bra???!!! nu har man ingen söndagsåmgest längre när de finns!!

skriven
#4: Inspirera Mera

Vilket härligt fynd! Hoppas lilla Ebba kryar på sig.

Kram Sandra

skriven
#5: DAHLARNA

Hoppas att din lilla tjej snabbt blir frisk igen! Alltid lika jobbigt när en s barn har ont & är sjuka! Tänker på er! Då kan det vara lite extra bra "medicin" att få shoppa lite! Bra jobbat :-)!KRAMAR!

skriven

Kommentera inlägget här :