Vitt

Våra vänner har precis gjort om sitt kök och har nu både vitt kakel och vita skåpluckor, ja det mesta går i vitt. Nu är min längtan efter ett vitt kök sjukligt stor, men vårt kök var nyrenoverat när vi flyttade in i huset och därför känns det ju lite slösaktigt att göra om det. Eftersom det är ett IKEA-kök kanske luckorna däremot skulle kunna bytas ut från de nuvarande i ek till vita i stället? Det tål att funderas på... i väntan på det vita köket har jag klickat hem två vita detaljer från Bluebox i stället.


Jag såg att Malin beställt tillknycklade muggar och blev så sugen på en jag också. Jag tror att den får bli en liten blomkruka på stringhyllan.


En vit lunchlåda från Koziol blev det också.

Eftersom jag nu jobbar halvtid är jag ledig två dagar i veckan om jag inte får något vikariat dessa dagar. I går blev det jobb i stället för ledighet, men i dag njuter faktiskt jag och tjejerna av en ledig dag mitt i veckan. Solen skiner och vi har redan hunnit vara ute en stund. Det gäller att ta till vara på alla tillfällen med sol och värme så här års. Beslutet att byta jobb känns helrätt och att slippa pendla långt gör familjelivet bra mycket lugnare. Hoppas ni får en fin tisdag ni också!

Bilder: lånade från bluebox.se med tillåtelse

Kommentarer :

#1: InneoUte-Malin

Låter grymt skönt att vara hemma och njuta tycker jag. Det gör jag med. :-)



Jättefin lunchlåda. :-)

skriven
#2: Petra

snygga saker du shoppat! :)

skriven
#3: Carina - inspirera

De tillknycklade muggarna är så läckra...vill också ha såna ;)

Kramen.

skriven
#4: Malin

Vilken rolig lunchlåda!!!

skriven
#5: jenny

Snyggsnygga saker du beställt. De där muggarna är så läcker.



Vilken härlig dag ni verkar ha haft idag och vad skönt att det känns bra med jobbet.

Kram

skriven
#6: fru Sätterlund

Det är så skönt att ha en vardag ledig. Det uppskattade jag mest när jag jobbade som peronlig assistent :)



Vilken snygg lunchlåda, den skulle vara snygg att ha som dekoration också :)



Sköt om dej!

Kram Therese

skriven
#7: Johanna

Hej, vad kul att du gillade min blogg. Du får oxå en ny besökare nu =)

Ha det bra

Kram

skriven
#8: lotta

vilka snygga vita grejer du klickat hem, blir okcså sugen!!

skriven
#9: dahlarna

Åh vilka fina vita saker du har klickat hem! Lycka med en eller två dagars ledigt i veckan! Livskvalité! Idag hade vi genomgrått & regn i morse, men nu är det klarblå himmel & strålande sol. Härligt. Tyvärr sitter jag inne på jobbet till klockan 17 - men kan förhoppningsvis komma ut en stund på lunch...



Ha en fortsatt bra dag min vän!

KRAMAR!!!

skriven
#10: Linda

jag skulle lätt kunna shoppa upp hela min lön på bluebox! :-)Julklappsshopping kommer att kunna göras hemifrån i soffan i år!

skriven

Kommentera inlägget här :