H E M M A - ett av världens finaste ord

Som lärare kommer det ibland vissa veckor som är helt sjukt hektiska och förra veckan var just en sådan för mig. Det var allt från omdömen som ska skrivas till föräldrar som ringer och vill prata om sina barn och hips vips var all min egen planeringstid som bortblåst. I torsdags kväll var vi dessutom tvugna att hålla ett extra föräldramöte, som egentligen handlade om ett problem på elevernas fritid. Stressen som vi lärare sägs lida av har jag verkligen fått känna av och det var mindre kul, men nu känner jag mig lite lugnare efter att ha fått njuta av en skön helg med nära och kära.

Ett trevligt inslag i min annars så jobbiga vecka var klubbkvällen på Village i tisdags. Där bjöds vi på gott tilltugg, specialerbjudanden och en massa inspiration inför julen. Jag fyndade bland annat en dörrmatta för 99 kr.



Jag har många inlägg hos er att ta igen, men när jag varit som mest stressad är 256 olästa inlägg på bloglovin inte det som får mig lugn. Det blir liksom ett kvitto på hur otroligt mycket jag har missat denna vecka och därför har jag markerat alla inlägg som lästa och tar mig istället an en helt ny vecka med både ny energi på jobbet och inför bloggandet. Ha en skön söndag kväll! Kram

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Mari

Vilken fin matta och teckenspråket är klockrent.

Tror inte vi har Villagekvällar här fast vi har två affärer, ska minsann kolla upp det.



Hoppas det löser sej med stressen och allt på skolan.



Har oxå haft massa inlägg att ta igen men det har blivit utan att skriva kommentarer till allt, kan ju inte hinna sitta här jämt:-)



KRAM och ha det så gott!

skriven
#2: pysseliten

Jag jag beundrar dig att va lärare .

Det verkar va många som är lärare som bloggar ,

ett sätt att koppla av kanske . Jag själv pysslar ju en del det är min avkoppling :)Är värde på att skriva så skulle behöva vara med i skolan och lära mig . Ångra djup att jag inte plugga mer i skolan .

skriven
#3: FURNISH.etc inredning & design

Men åh vilken härlig dörrmatta! Den har jag missat på Village. Och till vilket pris du fyndade den! Toppen! Hoppas helgen varit kanon. Kramar Emmy

skriven
#4: fru Sätterlund

Vad trevligt med klubbkväll på Village. De har mycket snyggt :)



Bry dej inte om att du missar några blogginlägg, det viktigaste är att man mår bra och hinner koppla av lite. Bloggarna finns kvar :) Jag är i samma situation som du just nu, hinner inte med att kommentera och läsa hos hos alla för tillfället. Men det viktigaste är att man själv mår bra och att bloggarna inte blir måsten :O)



Ta hand om dej ♥



Kramar Therese

skriven
#5: Carina - inspirera

Ta det bara lugnt...det ordnar sig!

Bloggarna får leva sitt liv och de är trevligt när man har en stund över men det får inte bli ett tvång! Det ska bara vara trevligt!



Village-kväll låter som ett trevligt inslag i vardagen!

skriven
#6: Hanna

Vilken härlig dörrmatta att kliva in på! Snart är jullovet här. Håll ut! KRAM!

skriven
#7: Inspirera Mera

Jag kan förstå att det är ett hektiskt yrke och jag tycker det är synd att det inte är fler som uppskattar det. Kram Sandra

skriven
#8: Sofie

Kan förstå att det är stressigt när det hopar sig så där. Just typiskt också att allting oftast kommer samtidigt... Hoppas du har en lugnare period nu framför dig så du har en chans att återhämta dig. Snygg dörrmatta, till kanonpris dessutom!

skriven
#9: Dahlarna

Gillar verkligen din rubrik!!! :-)



Ibland blir det verkligen mycket på jobbet... Hoppas att det lugnar ner sig nu. Härligt att få spendera lite pengar på Village :-)!!



Ta hand om dig! Kramisar



skriven

Kommentera inlägget här :