Lillberg i ny skepnad

Vår Lillberg gungfåtölj har vi haft i flera år och vi gillar den massor. Nu gillar vi den däremot ännu mer, eftersom den fått ett lyft i form av ommålad ram. När jag såg att den nu finns med svart ram på IKEA behövde jag bara flörta lite med min nyblivne make och så fixade han det :-) Vilken tur jag har!

Före


Efter

Ni får tänka bort mattan, för den ligger bara där för säkerhets skull ifall medarna inte torkat ordentligt under.

I kväll har det smaskats och ätits här hemma, men det har faktiskt varit av det nyttigare slaget. Några av Mathias kollegor ville fira att vi gift oss och med sig hade de en korg med exotiska frukter. De hade varit ambitiösa och skrivit ut fakta om varje frukt, så det blev som en vinprovning fast med frukt. Det var flera av frukterna som jag aldrig smakat förr, bland annat Pitahaya. Den smakade inte så jättemycket, men hade ändå något läskande över sig och så var den så fin också. En barnfavorit blev den helt klart, kanske just med tanke på att den inte smakade så mycket.



I morgon väntar sportlovsutflykt med bland annat häst och släde. Förhoppningsvis är vädret bättre än i dag så att vi får en riktigt mysig utedag.

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Emma

Snyggt, bra när man kan fixa själv=) Lät ju spännande med fruktprovning! Ha det bra, kramar emmsan

skriven
#2: Jenny

Kul idé med fruktkorg och "fruktprovning"! Numera finns ju så många exotiska frukter man inte så ofta får chans att smaka.

/ Jenny

skriven
#3: Sophia

Blev super jöh.... bra jobbat mannen!!

skriven
#4: Dahlarna

ÅHHH så SNYGGT med blev med en svart ram istället! Blev ju en helt ny gungfåtölj! Tänk vad färg kan göra underverk!! Vad kul att bli firad av M:s kollegor. Är han också lärare? Lät mysigt med en massa nya frukter.



Är så avis ;-) för att ni har sportlov. Känns svårt att komma igång igen efter lovet. Ikväll har jag varit på föräldramöte på dagis. Det sista någonsin!! Ojoj så stora barnen är. Minstingen börjar ju på 6-års till hösten. Det ska jag på föräldramöte för om två veckor & nästa vecka har fotbollen föräldramöte... Känns snart som en halvtidstjänst att springa på alla föräldramöten... ;-) Nu är det dax för att gå & lägga mig! Godnatt! NJUT av lovet! KRAMAR!

skriven
#5: Mari

Här firas det i dagarna många. Verkar bättre att gifta sej hemligt....



Vad fin gungisen blev som svart, ser ståtligare ut och kudden gör sej bättre nu.



Vilken spännade dag ni har att se framemot!



Kram och ha det så gott!

skriven
#6: InneoUte-Malin

Mysigt med sportlov! Håller med om att det blev ett riktigt lyft med ramen svartmålad. :-)

skriven
#7: Sofie

Vilken snäll make du har! Vad fin den blev, som ny! :) Den där frukten på bilden smakade jag i Thailand. Tyckte den smakade ingenting. Kul idé att ge bort en korg med exotiska frukter! Kram, Sofie

skriven
#8: fru Sätterlund

Gungfåtöljen blev ju kanonsnygg i svart! Tur du har en snäll och händig man :) Perfekt när man kan återanvända saker man redan har och få dem att kännas helt nya :)



Vad gott med en hel korg full i frukt... Njut på din ledighetstisdag ;)

Kram Therese

skriven
#9: HUSnrNIO

Mkt snyggare!

skriven
#10: Petra

Tänk om jag kunde flörta lika mycket med min sambo för att få i ordning på massa saker. Här händer det aldrig saker typ, kommer aldrig till skott. Hoppas Ni får en underbar dag. kram

skriven
#11: Therese

Vad snygg fotöljen blev. Lite färg kan verkligen göra susen.

//flitig läsare, mindre flitig kommenterare

skriven
#12: Monika

Det blev snyggt med färgbytet. Har själv fåtöljen, dock inte gungstolen i svart. (Vi fick hem fel) Skulle dock gärna ha den med medar. Ha det gott!

skriven
#13: isabels värld

Nämen har ni gift er!?! Det har jag missat. STORT GRATTIS i efterskott! Fåtöljen blev hur snygg som helst! kram och natti natti

skriven
#14: CrimsonAnna

Applåder till dig och maken som gjorde om den istället för att köpa en ny. Tänkte själv fräscha upp köksstolarna med ny bets. Och kreativa vänner med fruktprovning:)



Jag tänkte fråga om jag får låna din bild från i december på ljuspunkt-stakarna? Fyndade sådana för 20 kr och vill visa dem för mina läsare. Kommer självklart länka

skriven
#15: Linda P

Guuud så snygg den blev!! Tänk vad man kan åstadkomma med lite färg! KRAM

skriven
#16: Mrs. b

Vilken snygg förvandling! Tyckte den passade jättebra i svart. Och så kudden som pricken över i. Fint!

skriven

Kommentera inlägget här :