Sovrumsrenovering

Tapeten till sovrummet har kommit och renoveringen har nu börjat på allvar. Först är det såklart allt det tråkiga (enligt mig som inte ens gör det...) förarbetet så som att riva tapet, spackla och slipa. Takmålning ska det också bli innan tapeterna kommer upp.

Såhär såg det ut i sovrummet i går kväll:







När vi kör i gång med projekt så gör vi det ofta i en rasande fart, så jag hann tyvärr inte ta några bilder på hur det såg ut innan med sängen och övriga möbler där inne. Vår gamla sänggavel är förresten ett minne blott, för den har Mathias tagit isär för att få lite spillbitar. En ny sänggavel ska byggas enligt inspiration från Ellos. Sängborden Aneboda från IKEA är sålda via Blocket och två Kartell Componibili beställda via Länna Möbler. Ja, som ni märker har vi en del att göra innan vi kan sova gott i sovrummet igen. Det kommer även att komma en del andra saker emellan under tiden, men om allt går som det ska är vi kanske färdiga om två veckor. Jag håller er uppdaterade! ;-)

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Dahlarna

WOW vad mycket kul på gång! Sängen ser superfin ut! Jag svor över vår idag när jag har städat & rensat i vårt sovrum - en ful i lutad furu... Kartell sängborden är verkligen superfina! Ska ni ha allt i svart eller??



Åh vad nyfiken jag blir på allt. Sååå kul för er att få ett nytt sovrum & såå kul för dig att du har en så duktig & händig man. :-)



KRAMISAR!

skriven
#2: pysseliten

kommer bli super kul att se forsättning och du jag fyller i morgon festen var bara i helgen med TACK så jätte mycket :)

skriven
#3: Malin

Spännande:)

skriven
#4: Petra

spännande! Det är så kul att följa din blogg med alla saker och idéer ni har för er ;) Kram

skriven
#5: Mari

Tror jag känner igen mej i det där med att ha bråttom att komma till skott....Sänggavlen var ju jättesnygg, har inte kikat så mycket på Ellos möbler nu men får ta en titt.



När jag tapetserade mitt sovrum bloggade jag under hela dagen och uppdaterade vart eftersom jag blev färdig, det var då man var blogg-ambisös:-).



Vädret är ju bästa tänkbara att fixa inomhus i....fast nu vill jag ha härlig sol igen.



Ha det så gott och kramen!

skriven
#6: mio

vad det blir snyggt hema hos er! den där mojängen till petflaskan har jag aldrig sett förr, har inte fattat att jag behöver en sån förrän nu...

skriven
#7: Inspirera Mera

Det ska bli så spännande att få se hur det blir!

Kram Sandra

skriven
#8: Annelie

Jag imponeras alltid extra mycket när folk har tid och lust att fixa saker inomhus på sommaren, då jag helt saknar lust och inspiration...iallfall för det mesta, något litet projekt kan det ju alltid bli. Spännande att få se rummet när det är klart.

Kram

skriven
#9: InneoUte-Malin

Ska bli kul att följa. Ser ju helt klart ut att ha potential - både möbelmässigt och rumsmässigt. Härligt med balkongen utanför. :-)

skriven
#10: fru Sätterlund

Tack för din röst :)

Vilket spännande projekt ni håller på med! Ska bli kul att se hur det blir... Alltid kul att få inspiration!

Kram Therese

skriven
#11: HUSnrNIO

Vad kul med "nytt" sovrum. Ska bli spännande att följa/se hur det blir. Ha en trevlig kväll.

skriven
#12: Jenny

Vad effektiva ni är. Ska bli så roligt att se resultatet sen. Kommer att bli jättefint, det känner jag på mig!

skriven
#13: Jenny

Hur går det för er? Är jättenyfiken :-) Hoppas helgen varit bra! Kram Jenny

skriven
#14: jenny

det ska bli så kul och se det färdiga resultatet.

skriven

Kommentera inlägget här :