Nyårslista

Dahlarna har en utmaning i form av en nyårslista på sin blogg och den tänker jag lite sent omsider anta. Den får helt enkelt sammanfatta mitt allra första år som bloggare.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag började blogga på allvar och det är något jag verkligen inte ångrar. Jag har lärt känna så många trevliga bloggare i vårt avlånga land :-)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften utan var i full färd med att amma en tremånaders bebis och som nybliven tvåbarnsmamma  hade jag ingen tanke på några löften...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, ett par vänner.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Tyvärr förlorade både jag och Mathias våra farmödrar.

5. Vilka länder besökte du?
Var bara hemma i Sverige hela året.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, att träningslusten ska infinna sig.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Den 11/7 då vi fick nycklarna till vårt hus. Det var stort det!

8. Vad var din största framgång 2008?
Hmm... svårt att svara på. Att jag blev husägare kanske får räknas som en framgång för det hade vi länge längtat efter.

9. Största misstaget?
Nej, jag kan inte komma på något.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag var lite småhängig i slutet av året och kände mig trött både psykiskt och fysiskt. Nu har vi haft både förkylning och magsjuka i början på nya året, så det kan ju bara bli bättre får jag hoppas.

11. Bästa köpet?
Das Haus. Mycket tjat om det, men det var verkligen det största och bästa köpet jag gjort.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kan ni gissa svaret kanske? ;-)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flickorna, Mathias, familjen och vännerna gör mig alltid glad. I övrigt fick jag ett glatt besked som jag inte kan avslöja här, men det var ett efterlängtat besked för någon i min närhet som även jag är otroligt lycklig över.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Viva la Vida - Coldplay
Disturbia - Rihanna
...och säkert många fler, men det var bara dessa två som poppade upp nu.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och njutit ännu mer av mammaledigheten.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat.

18. Hur ska du tillbringa julen?
Julen är redan över och spenderades i mysiga barndomshemmet.

19. Blev du kär under 2008?
Jag är redan kär och den kärleken består.

20. Favorittidning?
Family Living, Mama och Allt i hemmet.

21. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy och alla inredningsprogram.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nja, jag lägger inte min energi på att gå och hata personer.

23. Bästa boken du läste i år?
Flyga drake av Khaled Hosseini

24. Största musikaliska upptäckten?
För mig personligen var det absolut Abalone Dots.

25. Något du önskade dig och fick?
Ett hus och SATC-shoeboxen..

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inte vad jag kan komma på nu.

27. Årets bästa film?
Sex and the City.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var hemma och blev uppvaktad av familj och vänner med både besök och telefonsamtal.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ett jobb här i nya hemstaden så att jag skulle slippa tänka på det eviga pendlandet.

30. Vad fick dig att må bra?
Familjen, vännerna och bloggen. Min bästisbrevis som skickar riktigt långa brev fick mig också alltid att må bra.

Slutligen en bild på mina två hjärtan som förgyllde varje dag och fortsatte att växa och lära sig många olika saker under hela året.


Det var lite om mitt 2008. Om du vill anta utmaningen vore det jätteskoj, även om det nu hunnit gå några dagar sedan det var nyår.

Kommentarer :

#1: Frida

Kul läsning! Jag har också shoeboxen men har inte hunnit kolla igenom alla avsnitt än. Tur att jag har några lediga dagar kvar i Göteborg också, när vi kommer hem igen.

skriven
#2: dahlarna

Vad KUL att läsa & KUL att du också antog utmaningen! Ta nu riktigt hand om er, så att ni får hålla er friska!!!!



Nu är det bara tre dagar kvar av jullovet :-(. Varför går loven så fort??? Jag tror att jag är gjord för att ha lov! :-) Skulle vilja bli "pensionär" nu - skulle inte ha något problem med att fylla min tid.... KRAMISAR!!!!

skriven
#3: Tjohalias blogg om inredning

Vad roligt att läsa om dig. Kram Sandra

skriven
#4: Sofie

Vad kul att läsa! Förstår att det var stort att flytta till huset :) Och så har ni ju fått det så fint där också! Kram, Sofie

skriven
#5: Lisa

Så skoj att läsa mer om dig! Att skaffa hus är ju verkligen en stor grej så klart att det är det som ligger en varmt om hjärtat då! :D

mysigt med en så söt familj du verkar ha! KRAM

skriven
#6: fru Sätterlund

Ville bara önska god fortsättning!

Kram Therese

skriven
#7: Ellas Inspiration

Härlig läsning!



Kram Karin

skriven
#8: J o h a n n a - Inredning och pyssel

Va kul att få läsa mer om dig! Ha en bra dag! Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :