Magsjukan...

...slog till i vår familj lagom till det nya årets ankomst. Det var jag, Ebba och farbror Nicke som drabbades. Nu mår vi någorlunda bra igen och jag hoppas innerligt att Mathias och Emmy får fortsätta klara sig.

I och med alla nyårsförberedelser och sedan magsjukan glömde jag bort att uppmärksamma bloggens ettårsdag. Den 31/12 var det nämnligen ett år sedan tomteboanna startades, så grattis i efterskott bloggen min! Jag får se om jag lyckas knåpa ihop en liten årskrönika när allt lugnat ner sig. För tillfället har vi som sagt flickornas farbror Nicke på besök och under helgen väntar fler besökare, om nu inte magsjukan slår till igen.

Jag fick pengar både till födelsedagen och jul, så förutom ett besök hos frissan och två nya koftor har jag unnat mig ett par nya inredningsdetaljer också.


Den efterlängtade townljusstaken är äntligen min :-)


Mamma hade köpt en så här söt ballerina och jag kunde bara inte låta bli att härma henne.

GOTT NYTT 2009 önskar jag er alla! Hoppas ni får vara friska och krya!

Bilder: mina egna

Kommentarer :

#1: dahlarna

Stackars er! Hoppas innerligt att ni får hålla er friska nu!



GRATTIS till 1-årsjubileet!!! Så KUL! Jag har mitt i februari :-)!



Finfina inköp! Kul att få unna sig & köpa saker för presentpengar!



TA HAND OM ER & hoppas verkligen att resten av familjen får vara friska! Vi ska snart iväg & bowla med barnen för första gången! Jag får väl använda mig av vänsterarmen... Åhh vad jag önskar mig en frisk arm - föra alla miljoner i världen...



KRAMISAR!!!!

skriven
#2: dahlarna

Stackars er! Hoppas innerligt att ni får hålla er friska nu!



GRATTIS till 1-årsjubileet!!! Så KUL! Jag har mitt i februari :-)!



Finfina inköp! Kul att få unna sig & köpa saker för presentpengar!



TA HAND OM ER & hoppas verkligen att resten av familjen får vara friska! Vi ska snart iväg & bowla med barnen för första gången! Jag får väl använda mig av vänsterarmen... Åhh vad jag önskar mig en frisk arm - före alla miljoner i världen...



KRAMISAR!!!!

skriven
#3: jenny

grattis på 1-årsdagen i efterskott....jag kom på att jag också har haft min blogg i 1 år nu...ja - de 3 månader då jag pausade;-)



Townlyktan är så snygg!! förstår varför du tycker om den:-)



Krya på er nu.

Kram/jenny

skriven
#4: Lisa

usch för magsjuka! Hoppas att ni slipper den nu! Räcker ju gott och väl för er nu! Så mycket fint du har köpt! Gillar också Town och sååå söt ballerina! ha en trevlig fredag! KRAMAAAAR

skriven
#5: Petra

Vad skoj att du är back! Usch stackare som fått en släng av magsjukan. :( Hoppas det är bättre nu ialf. Själv måste jag nog börja träna för att få bort all julmat och allt vad det nu heter. Kram

skriven
#6: Mrs. b

Usch vad tråkigt! Hoppas ni alla är krya snart!

Och grattis till 1-årsdagen också!!!

skriven
#7: Mrs. b

Usch vad tråkigt! Hoppas ni alla är krya snart!

Och grattis till 1-årsdagen också!!!

skriven
#8: Maria

Hoppas att ni mår bättre nu och att ni får hålla er friska :-)

God fortsättning !

skriven
#9: anna

Vilken fin lykta du köpt! :)

skriven
#10: Number nine on Melon Lane

Men fy stackare! Hoppas att de andra klarar sig. God fortsättning och grattis till ettårsdagen.

skriven
#11: Tjohalia

Grattis i efterskott! Vad tråkigt att ni åkte på magsjuka, hoppas ni känner er krya nu. Kram Sandra

skriven
#12: Mikke

Magsjuka är aldrig någonsin trevligt. Usch. Townljusstaken var desto finare. Mycket mycket fin.

skriven
#13: mallaco

Neej, magsjuka som är bland det värsta jag vet.

Man blir såå ynklig att jag tror jag dör på kuppen.

Fy sjutton vilken otur ni hade!



Hoppas ni känner er bättre nu och att ni håller er friska resten av året!!



Ps. Om man äter kakor, bullar och annat sött tillräckligt mkt, smäller det till och man blir med Kitchen Aid=) Det är på gott och ont kan man säga=) Oundvikligt..hihi



skriven
#14: mallaco

Neej, magsjuka som är bland det värsta jag vet.

Man blir såå ynklig att jag tror jag dör på kuppen.

Fy sjutton vilken otur ni hade!



Hoppas ni känner er bättre nu och att ni håller er friska resten av året!!



Ps. Om man äter kakor, bullar och annat sött tillräckligt mkt, smäller det till och man blir med Kitchen Aid=) Det är på gott och ont kan man säga=) Oundvikligt..hihi



skriven
#15: Pysselprinsessan

Hoppas ni fick vara friska!!

Vilken fin ljusstake den där! Har jag helt missat faktiskt!

Gott nytt!

Kramar

skriven
#16: Mari

Fy för magsjuka, peppar, peppar så brukar jag klara mej. Det märks att det är mycket sjukt överallt för vi kan jobba "häcken" av oss nu.



Härligt när man får sina efterlängtade saker....har inget jag längtar efter just nu, måste vara nåt fel på mej.



Hoppas få tillbaka gnistan snart....trist att känna så här.



Och GRATTIS till bloggens födelsedag fast några dagar försent.



Kram och ha det så jättegott!!

skriven
#17: malin

Townlyktan är verkligen läcker!!! Usch och fy för magsjuka. Som tur är har jag klarat mig undan det i många år nu. Grattis i efterskott på 1 års dagen! Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :