Tjejkväll på stan

I går kväll var det tjejkväll på stan, vilket innebar att alla butiker och köpcentra hade öppet ända till klockan 21:00. Många flickor, tjejer och kvinnor hade tagit tillfället i akt att få göra stan denna kväll och jag såg även en och annan av motsatta könet som vågat sig ut bland alla shoppinghungriga tjejer. Jag och min vän Marie inriktade oss mest på att kika efter kläder och skor, men en och annan inredningsbutik fick även ett besök. Här får ni se vad jag kom med hem till sist.


Denna klocka hittade jag på Ur & Penn för 149 kr. Jag tror att den kommer att hamna i köket så småningom.


En färglad sjal som i går kväll bara kostade 50 kr på Vero Moda.


En lite mer neutral men superskön sjal på MQ för 149 kr.




Jag gillar kjolar med fickor och detaljer, så denna svarta snygging fick följa med hem från Vero Moda. Den kostade 259 kr om jag inte minns fel.

När jag kom hem var det alldeles mörkt i hela huset och ytterdörren låst. Mina nycklar visade sig inte ligga i handväskan utan inne i hallen, så jag var mer eller mindre utelåst. Jag förstod såklart att pappan i huset somnat vid nattningen, men en pappa som sover tungt väcker man inte så lätt fick jag erfara än en gång. Jag knackade på ytterdörren i säkert fem minuter, men ingen reaktion. Jag knackade på fönstret till stora sessans rum utan resultat heller. För att göra en lång historia kort: Jag fick knacka som en dåre innan M väl vaknade och kom och släppte in mig. Inte ska en mamma ha det allt för lätt efter att ha varit ute på egna äventyr en hel kväll ;-)

Trevlig fredag!

Kommentarer :

#1: Mari

Vilka fynd du gjorde, älskar när det är lite jippon och sen att man fyndar är ju grädde på moset.



Nä, så lätt ska vi inte ha det minsann, kommer ihåg mitt x, där kunde man släppa en bomb och inte vaknade han inte. Hörde aldrig barnen, hum, undrar hur man inte kan vakna när ens barn skriker.



Tur att du slapp sova ut fast du hade ju köpt lite sjalar du kunde värmt dej med men det hade nog inte räckt till iofs.



Ha en bra fredag!



Kram!

skriven
#2: Tjohalias blogg om inredning

Vad tur att han vaknade till sist :) Vilka fina saker du köpt. Klockan var riktigt fin! Den blev jag sugen på att köpa. Tickar eller lever den om mycket?

Kram Sandra

skriven
#3: Anna

Hej!



Nu har det kommit en ny gratissida. Denna sida är dock inte alls lik dom andra. På denna sida får du RIKTIGA PENGAR insatta på ditt konto eller i ett brev på posten :D Just nu finns även en tävling där du kan vinna en laptop. För att bli medlem klicka här:



http://pengargratis.se/?r=1332





LYCKA TILL :D

skriven
#4: jannica

allt bra idag?

skriven
#5: Petra

Haha stackars dig som blev utelåst! Fina fynd du gjorde ialf trevlig helg

skriven
#6: dahlarna

Vilka FYND du gjorde! Jag köpte också en kjol på stan förra veckan med fickor (en mörkgrå på Epsrit). Jättefin! KUL med kjolar! :-)

Där får man för att man är "ute på vift" på kvällarna!!! ;-) ;-) ;-) Skulle lika gärna kunnat hänt i min familj... Våra sovrum är dock alla på övervåningen. Hade blivit lite marigt att knacka på där... Tur att mobiltelefonen finns... :-)

HOPPAS ATT DU FÅR EN KANONMYSIG HELG! Jag ska med barnen till mina föräldrar - mannen ska få en egen lugn helg hemma. Jag får i min tur en myshelg hos mina föräldrar. Barnen är alltid så rofyllda när de är där & bråkar aldrig. Dessutom blir det mammas mat & fika en hel helg... LYCKA! KRAMISAR!

skriven
#7: manuela

Hej snygging!

det är så här att jag har 3 frågor till alla er bloggare om tobak,alkohol och narkotika!

och det skulle vara roligt om du var med och deltog i frågorna som finns, så att jag kan se och jämföra vad alla tycker och tänker,

självklart så kommer era svar att komma ut dagen därpå:)! tack (L)

puss

skriven
#8: Jemps/AKJ

Hihi, vilken historia alltså! :-) Fina fynd du gjort gumman! Kika gärna på min blogg! Jag har din på favoriter! (Men är dålig på att kommentera - bättring!! :-)) KRAM

skriven
#9: Åsa

Fina fynd !

Jag älskar sjalar .

Ha en bra helg !

skriven
#10: Ellas Inspiration

Vilka snygga köp!!



Ha en underbar lördag!



Kram Karin

skriven
#11: jenny

Vad kul att få göra stan:-) Fina fynd du gjorde också. är svag för sjalar och har hur många som helst:-)



Haha, så det kan gå. Det var ju bra att han vaknade tillslut:-)

Kram/jenny

skriven
#12: Lisa

Så mkt fint du har hittat! :D Ha en mysig lördag!

skriven
#13: Malin Inspiration & design

Anna; Tack! Låter snygg med en röd. I lajk rött! Skulle kunna tänka mig att ha rött i köket en gång. Men just nu funkar det inte så bra i hop med Kartell-lampan. :S Kram & ha en bra dag!

skriven
#14: Minigrisen

Vilka fina fynd du gjort. Va roligt med tjejkväll på stan;)

skriven
#15: Mrs. b

Åh vilken rolig shopping du gjort!

Svar: Tack så mycket för dina "krya på"-tillrop hos mig. Här börjar jag se lite ljus i tunneln, idag har det varit lite bättre, så jag hoppas verkligen det vänder nu!

skriven
#16: Jenny

Hej tjejen!! Gud så skoj med tjejkväll på stan! Jag lever fortfarande på mitt besök på MIO, då det var en helkväll för tjejer. Det var en sådan kväll där i onsdags med men så kunde jag inte gå (jobbade sent). Hoppas det anordnas en sån där kväll för tjejer här i Uppsala med. Jag blev jättesugen! Snygg klocka, snygga sjalar och snygg kjol. Du har bra smak!!=)

Hoppas ni haft en bra helg och att ni kryat på er. Trist att gå omkring och vara krassliga och trötta. Imorron börjar en lång arbetsvecka för mig då jag är själv med tjejerna då sambon åker bort. Men det ska väl gå det med. Då har jag iaf tillgång till bilen och slipper cykla som en galning mellan förskolorna. Många kramar Jenny

skriven
#17: carro

Nej! Vilken cool klocka! Måste nog nästan köpa den ja me haha

skriven

Kommentera inlägget här :