Shoppat och piffat

Denna höstlovsonsdag tog jag och Ebba en tur på stan och där blev det ett par små inköp. På Village hade de fått in massor av nyheter, bland annat inför julen, och som vanligt fanns det massor jag ville ha. Det jag kom hem med var siffror från Serholt som jag tänkte ha på svarta eller silverfärgade blockljus till advent. Nyponkvistar gillar jag också, så i dag blev det en ny för att piffa upp mitt "tända och vända".


Siffrorna säljs i påsar om fyra för endast 25 kr.




Variationsmöjligheterna med "tända och vända" gillar jag skarpt.

Jag måste också berätta om min nya upptäckt som jag tror kommer att leda till ett beroende. I går köpte jag nämnligen sprayfärg för allra första gången och började prova lite smått med två ramar som var guldaktiga innan. Det var ju hur enkelt och roligt som helst, så nu går jag bara runt och spanar efter lämpliga offer att spraya om. Ett träfat och ett tidningsställ är det som står näst på tur och de ska bli vita, medan ramarna som sprayades i går fick bli svarta.



I kväll kommer Emmy hem igen efter att ha spenderat två dagar hos sin farmor och farfar. Det blir alltså en massa mys att ta igen med henne i kväll och nu längtar mamma massor! Ha en fortsatt bra onsdag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Mari

Oj då!! Köpte likadan igår och skulle göra inlägg om det i morse, tror du internet fungerade som det skulle?? Nä det trådlös lever sitt eget liv vissa dagar. Även jag har Tända och Vända fast de bor i sideboardet just nu....som mycket annat.

Att man ibland har så lika smak är helt galet men kul!



Ha en bra dag!!!

skriven
#2: dahlarna

Så underbart att ha en Village i samma stad! Tittade i deras katalog på nätet - OJOJOJ SÅ MYCKET FINT! Otroligt synd att de inte har en egen webshop!! Vad fint det blev med nyponkvisten i tända & vända. Jag har också sådana - både en serie i vitt & en i svart (köpta i Kivik förra sommaren).



Mysigt att få hem stortjejen igen! Min famlij kommer hem sent imorgon kväll. Så jag har en dag till hemma i lugnet. Har fått en hel del rensat idag! Skönt! Men jag saknar alla mina killar....



KRAMISAR!!!!

skriven
#3: Jenny

Hihi fler som fallit offer för spraymålning, vet inte hur mycket som fått kastas framför burken i mitt hem ;-) Det är kul som attan! Kram Jenny

skriven
#4: fru Sätterlund

Jag har också hittat sifferplattor till advent. Jag köpte mina på fabriksbutiken. Det är så smart att kunna använda vilka ljus man vill och vilken färg man känner för :) Efter jul tar man bara av siffrorna! Suveränt ;)

Kram

skriven
#5: Jemps

Ånej! Sprayfärg! Inte bra info till mig som precis släppt betsen... :-S KRAM vännen!

skriven
#6: dahlarna

KOLLA IN PÅ MIN BLOGG!!! DÅ BLIR DU GLAD....

KRAMISAR!!!!

skriven
#7: Anna, livet i en "skokartong"

GrAtTiS till vinsten :)

skriven
#8: dahlarna

SÅKLART att du får använda bilden!!! GRATTIS än en gång & hoppas att du får en bra dag!!! KRAMISAR!!!

skriven
#9: matilda

tjaa! kolla in och kommetera min blogg! ;):)

skriven
#10: Mallaco

Aaaahhhh, vilka söta siffror. Jag som tyckte att jag hittat fina men nu ångrar jag mitt inköp och vill ha de du hittat istället.=)

Får väl ta mig till Village i veckan helt enkelt!!!

skriven
#11: Tjohalias blogg om inredning

Jag måste in på Village helt enkelt.

Kram Sandra

skriven
#12: Mrs. b

Vad lustigt - jag köpte också dom siffrorna idag! Tänkte att det var lika bra att passa innan det tog slut...

skriven
#13: Carina

Hi hi, vad många som har samma smak. Jag också!

Tyckte de var jätteroliga, jag tror vi alla får fina ljusstakar i år!!



Kram Carina

skriven

Kommentera inlägget här :