Vad tyckte jag då?

På begäran av Lisa kommer här en kort recension av Sound of Music som spelades på SkyCom Arena här i Umeå i går kväll.

Huvudrollsinnehavarna, Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson, har otroliga sångröster båda två. Jag blev mest imponerad av den förstnämnda eftersom jag inte hört henne i musikalsammanhang tidigare. Att hon hade en sån stark röst hade jag inte tänkt på innan och hennes röst fick verkligen komma till sin rätt i till exempel "Jag fylls av musik".

Barnen von Trapp spelades av sju sötingar och deras insats är verkligen beundransvärd. De var proffsiga på ett sätt som ändå inte såg påklistrat ut. De gjorde härliga versioner av både godnattsången (vet ej vad den heter men refrängen går "adjö, god natt" nåt sånt...) och den klassiska "Do re mi".

Jag har inte varit på någon liknande storproduktion innan, så jag blev verkligen imponerad av scenografin och hur smidigt alla scenbyten flöt på. Snabbt blev ett kloster till en trappa, bara för att nämna ett exempel.

Min mamma fick biljetter till musikalen av mig och min syster i födelsedagspresent och hon blev mer än nöjd, så vad vi ska hitta på till nästa år blir svårt att hitta på... Vi var alla fyra mycket nöjda och hade en väldigt trevlig kväll. Betyget blir helt klart MVG! Ja, jag kunde inte hålla mig från att använda den betygskalan mammaledig lärare som jag är. Jag får ju inte sätta några andra betyg denna termin :-D

Förresten, vad Pernilla Wahlgren tyckte om sin dag i Umeå kan ni läsa här.

Kommentarer :

#1: Lotta

kul att läsa, har ocksa sett sound of music en gang pa göta lejon.. för flera ar sen och om jag inte minns fel var det pernila wahlgren da ocksa!!

skriven
#2: Lisa

Roligt att läsa, skulle verkligen också vilja se den! :D

Hmm du, jaså lärare! :D Klart att du får betygsätta, men vad tycker du om diskussionen att själv bli betygsatt av eleverna? :D KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :