Tomteboanna...

...kommer i fortsättningen inte att finnas som fysisk person. Eller ja, jag kommer såklart att fortsätta existera och blogga men någon gång inom en snar framtid går flyttlasset för oss från Tomtebo i Umeå till någonstans i Örnsköldsvik. Mathias har ju varit arbetslös sedan han disputerade på universitetet och nu har han alltså blivit erbjuden ett jobb i Ö-vik som han tackat ja till. Här i Umeå verkar det svårt att få jobb så vi har inte så mycket val, om nu han ska få ett bra jobb inom sin utbildning. Det är detta som vi funderat över och anledningen till att jag inte varit så synlig på bloggen den senaste tiden. Nu när vi tagit ett beslut känns det jätteskönt, även om det kommer att kännas i mitt hjärta att lämna mitt älskade Umeå där jag bott i 8,5 år.

Vi måste nu komma i gång med att leta bostad på allvar och de på Mathias nya jobb skulle också göra allt för att hjälpa oss. Det känns bra att de verkar så positivt inställda och välkomnande. Jag har ju själv pendlat till och jobbat på en skola inom Ö-viks kommun och jag vet att Ö-viksborna är riktigt trevliga och lätta att umgås med, så jag känner mig ändå positiv och förväntansfull inför flytten. Först hade vi tänkt att Mathias skulle pendla, men för familjelivets skull har vi ändå kommit fram till att en flytt blir bäst.

Det ska bli så kul att söka bostad och vi vill satsa på något riktigt fint och trivsamt nu när vi ändå flyttar. Jag ser fram emot att få nya inredningsprojekt att pyssla med dit vi kommer och självklart kommer tomteboanna.blogg.se att fortsätta att heta så. Ni som vill kommer alltså att kunna följa allt spännande vi har framför oss nu.

image105
Bild: hittad via google.se

Kommentarer :

#1: Sandra

Vad roligt med en flytt, hoppas ni hittar en fin bostad! Trevlig helg, kram Sandra

skriven
#2: Jennie

Hej vännen! Så det blir en flytt. Det var det jag anade att era funderingar hade kretsat kring. När blir det att ni flyttar då? Handlar det om veckor eller månader? Hade tänkt ringa dig igår, men efter skottning, vikning av tvätt, dammsugning och skurning så var jag rätt slut. Lycka till i letandet av lägenheter! Vi hörs

skriven
#3: Solis

Vad kul för er! Säkert mycket oro också, men måste ändå kännas kul med något nytt. Hoppas ni hittar ert "perfekta" boende. Lycka till med flytten!

skriven
#4: jenny

vad skönt att ni kommit till ett beslut:) Hoppas ni hittar en riktigt fin bostad som ni kommer att trivas i. Du får ju närmare till ikea också;) Trevlig helg!! Kram/jenny

skriven
#5: Anna

Jennie: När vi flyttar beror helt och hållet på när vi hittar nåt, men vi vill gärna flytta innan sommaren. Jag förstår att du blir extra trött nu, men jag skulle också vara helt slut efter städande och tvättande så jag förstår dig :-) Vi får höras snart ändå! Kram vännen

skriven
#6: Anna

Er andra har jag svarat på era bloggar... KRAM på er!

skriven
#7: Fridasfunderingar

Tur du inte byter namn i alla fall!
Så mycket spännande ni har framför er!
Jag kommer hänga med med intresse.
Ha en skön helg nu!

Kram!

skriven
#8: Sofie

Oj, vad spännande. Kul att han har fått nytt jobb också! Hoppas allt flyter på galant :) Kram på dig!

skriven
#9: Jenny

Åh så det var det ni har funderat på. Det är ett stort steg att ta men det kommer säkert att bli jättebra för er. Roligt att söka bostad och jag hoppas verkligen att ni lyckas hitta något som känns bra från början. För det är ju så jobbigt att flytta innan allt kommit ner och sedan upp ur lådorna! Får ni flyttbidrag då från Arbetsförmedlingen eftersom han varit arbetslös förresten? Det fick min sambo och hela fltten fixade de också. Det var kanon!
Lycka till och grattis till jobbet till Mathias!
Kram Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :