Kakaoburk och måndagsrapport

Jag måste bara visa min fina ögonkakaoburk som jag hittade på en loppis i mina hemtrakter förra sommaren. Jag har ingen aning om från vilket årtal den är, men nog måste det vara runt 50-60-talet ändå?! Budskapet på burkens ena sida låter som om det skulle kunna vara från den tiden tycker jag... Om du har bättre koll än mig på äldre kakaoburkar får du gärna upplysa mig!



I dag har lilla E fått sin första vaccinationsspruta och det gick jättebra. Storasyster stod bredvid och klämde på en pipleksak, så lillasyster glömde alldeles bort att bli ledsen. Mina duktiga tjejer samarbetar redan som systrar ska :-) Det var nog mamsen som var mest oroad över hela situationen måste jag erkänna. Sen har vi även hunnit med en skridskotur i eftermiddag, eller rättare sagt så har pappan och storasyster åkt medan jag och lilla E stod med barnvagnen bredvid och hejade på. Som dotter till en hockeytränare måste jag nog ta och leta fram mina gamla skridskor för att se om mina gamla takter på skrillerna sitter i.

Det glädjer mig att besökarantalet på min färska blogg har ökat litegrann :-) Tack för att just du kikade in! Jag blir även glad för minsta lilla kommentar.

Hoppas ni haft en skön måndag och att kvällen blir lugn och skön! KRAM

Bilder: mina egna

Kommentarer :

#1: lala

Vi har en liten skridskobana nära vårt hus, jag är oxå sugen på att ta hit mina skrillor och åka lite!:)

skriven
#2: Fridasfunderingar

Vilken burk! Är säkert värd en slant! :D
Vad härligt att systrarna samarbetar och att det gick bra att ta sprutan.

Ang förlovning så har vi varit tillsammans åtta och ett halvt år, förlovade i fyra och ett halv. Jag hade gett upp hoppet men så plötsligt händer det ;-)
Så, ge inte upp hoppet!

Kram!

skriven
#3: Anna

Lala: ja, jag tycker absolut du ska ta dig en provtur på skrillerna framöver :-)

Frida: Hoppet är ju det sista som överger människan, så jag lovar att jag ska fortsätta hoppas. Jag tänker däremot inte utnyttja kvinnors förmån när det är skottår som i år...

skriven
#4: Linda P

Jag hade en likadan för et ögonblick, men gjorde mig av med den... Hoppas jag inte ångrar mig.

http://livinglikelinda.blogg.se/1193589029_ryktet_om_kakaoburken.html

skriven
#5: Anna

Linda: Vad kul att du också haft en, exakt likadan ju! Vad gjorde du av din? Sålde den? Jag tror jag tänker behålla min ändå.

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :