Dopet

Som jag nämnde i förra inlägget blev dopet mycket lyckat. Lilla sessan var alldeles nöjd och glad i kyrkan, men hon var visst trött också för efter en stund somnade hon. Hon sov vidare och när prästen lyfte upp henne och skulle blöta håret var jag säker på att hon skulle vakna, men icke. Sötungen våran kände sig nog alldeles avslappnad och brydde sig inte så mycket om all uppmärksamhet, men hon var snäll och vaknade när vi skulle ta några familjebilder :-)

Sedan var det dopfika och att det blev så gott och lyckat kan jag till stor del tacka mina svärföräldrar för. De ställde upp och dukade innan, serverade, kokade kaffe och till sist städade de när alla andra gäster gått. Guld värt!

Många fina doppresenter blev det också och en av de allra finaste var tavlan från Isa Form.

image33

Fin va?!

Vår egen kamera ger jag inte mycket för längre. Just när dopet skulle börja laddade den ur, fast den var alldeles nyladdad. Som tur är fanns många andra väl fungerande kameror på plats, men vi måste ju bara köpa en ny nu. Det finns ju faktiskt situationer då kameran bara måste fungera.

Nu ska jag kika vidare på Design Simon & Thomas. Ha en skön måndagkväll!

Kommentarer :

#1: jenny

åhh vilken fin tavla...hon gör mycket fint.
kram/jenny

skriven
#2: lala

Jättefin tavla verkligen! vad duktig lilla E verkar vara:) Ska bli roligt att träffa henne:) Kram!

skriven
#3: Anna

Jenny: ja, det finns mycket jag skulle kunna tänka mig att beställa från Isa!

Lala: Ska bli kul att träffa dig också :-) Visst sa vi andra helgen i februari?

Kram på er!

skriven
#4: Jenny

Hej och tack för titten och kommentaren inne hos mig. När jag så tittade in hos dig upptäckte jag att jag ju varit här hos dig förut! Men den gången smög jag bara utan att lämna något spår =)
Vad mysigt med dop, såg att er lillasyster är ganska liten ännu. Jag har ju en 4-åring och en som blir 1 år om mindre än en månad. Hjälp! Förstår inte hur det gick till, hon föddes ju nyss! E´s doptavla var för övrigt sååå fin!

Du undrade över min äldsta dotters skrivbord. Och vet du, det är en sekretär som jag hade som liten eller fick den väl som tonåring tror jag. Så den har
stått i mitt gamla flickrum, sen i förråd i många år medans jag bott i studentrum osv men så tillslut hittade jag en plats för den, som skrivbord och förvaring till storasyster. Vet knappt om det finns att köpa sådana idag, men kanske?! Men vad glad jag blev att du gillade den! Tittar snart in här igen.

*kram*

skriven
#5: Anna

Jenny: Jag har svarat inne hos dig ;-) Kram

skriven
#6: Malin

Sööööööööööööt tavla! Isa e så duktig! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :