50%

Jahapp, i dag var det så dags för domedagen och det blev precis som jag befarade. Jag blir uppsagd med 50% från och med att jag går i tjänst till sommaren. Samma gäller min kollega E som precis som mig är mammaledig nu och vi fick alltså vår dom tillsammans i dag. Det var skönt att ha någon i samma situation med sig på mötet. En kopp kaffe fick vi faktiskt också... ;-)

Jag känner mig väl inte allt för nedstämd, eftersom jag har sex månaders uppsägningstid och alltså får jobba heltid hela hösten om jag vill. Sen vet man aldrig vad som händer efter jul, men på nåt sätt löser det sig nog. Det är inget som jag tänker slösa bort min mammalediga tid med att oroa mig över, även om det såklart är en osäkerhet att inte veta. Bara känslan att bli uppsagd till viss del är riktigt trist, för jag har aldrig blivit det förr och man känner sig rätt så sårbar i en sådan situation.

Dessa fina tulpaner fick jag av M i går och de lyste upp min dag massor. Jag hoppas de gör samma för er som läser detta inlägg ;-) Kram på er!

image87

Kommentarer :

#1: jenny

Vad tråkigt med dessa uppsägningar. Men helt rätt inställning:-)Hoppas det ordnar sig. Tjusiga tulpaner, vilken gullig m du har:-) Kram på dig/jenny

skriven
#2: Jeanette

Fy vad trist! Men det låter som du är en stark person som inte låter saker påverka dig för mycket negativt! Speciellt saker man inte kan styra över själv!! Håller tummarna för dig!
Kram kram

skriven
#3: Madde

Vad omtänksamt av mannen din att ge dig tulpaner :-) Puss på dig!

skriven
#4: Solis

Usch vad tråkigt! Skönt i alla fall att du verkar positiv ändå, och att du inte är ensam utan har en kollega i samma situation.

skriven
#5: Johanna

Va tråkigt med uppsägningen! Hoppas det löser sig bra för dig! Fina tulpaner!

skriven
#6: Malin

Inget kul med uppsägningar...Fina tulpaner! Gullig tanke! Hoppas de fick dig på bättre humör. Det löser sig alltid!

skriven
#7: Lina

Tjusiga tulpaner!M är allt snäll han! Tur det är ett tag tills du börjar om jobbet! Nu börjar det va dax med familjen D & R att hälsa på Moster. Vad gör ni på Måndag? Ska bara ta mig ner från molnen! ;)

skriven
#8: Anna

Tack alla snälla för era värmande kommentarer! :-) Ja, det är klart att det kommer att ordna sig med jobbet på nåt vis... Visst hade jag tur som fick tulpaner bara sådär på trista söndag eftermiddagen? M kan allt ibland han också ;-) Kram på er!

skriven

Kommentera inlägget här :