Allt har sin tid

Att ha två små flickor när man precis har flyttat till hus och ska göra om en del kan ibland vara en spännande historia. Allt tar mycket längre tid, eftersom det finns två små som såklart vill ha sin tid och uppmärksamhet och som inte bryr sig i om rum står halvfärdiga eller inte. I dag har det varit en sådan dag hos oss. Flickorna har båda två varit extra mammiga och jag har knappt fått något vettigt gjort. Ett tag satt jag med två gråtande flickor på köksgolvet och då var det inte långt i från att jag också skulle ha brytit ihop. Det gäller att sänka ribban tror jag och nu när Emmys rum och hallen utanför det rummet är färdiga så får övriga rum vänta en tid.

Med ordningställandet av Emmys rum kom vi ungefär halvvägs i dag. Vi har städat och torkat och rensat och packat upp massor av leksaker. Hur mycket grejer kan en fyraåring ha egentligen?! Mathias har hunnit måla om två lackhyllor också och de kommer förhoppningsvis upp på väggen i morgon. Då ska förhoppningsvis tavlor också komma upp på väggarna, men egentligen gör det ju inget om de måste vänta till måndag heller...


Så här ser vårt hus ut utifrån. Målat av Emmy i går.


I går sprang jag äntligen på en gummikorg som jag varit så sugen på länge. Jag hittade denna på Coop Forum för 99 kr. Jag hade först tänkt ha den i hallen som förvaring av småplock som kan vara bra att ha nära till hands i en hall, men korgen verkar vara smutsig så först måste jag försöka få den helt ren. Ni som har en gummikorg - börjar saker som förvaras i den att lukta gummi?


En smygtitt in i Ebbas rum. Det enda nya hon har hunnit få är de två kuddarna från Hemtex som syns bredvid sängen. Rummet ska tapetseras framöver, men som sagt, nu tar vi det lite lugnt ett tag. Vi som inte ens trodde att hon skulle bo här inne förrän om flera månader och så flyttar hon in redan första natten!

Till sist måste jag bara berätta om en trevlig och oväntad konversation som jag och M hade i bilen i dag.
M: När ska vi fara på IKEA då?
A: Jag vet inte riktigt, men vi får planera in någon dag innan du börjar om att jobba.
M: Vi kanske skulle ta oss en tur redan i morgon?
A: Det hade jag såklart gärna sagt ja till men jag tycker nog att vi borde vänta till någon dag när farmor och farfar kan vara med flickorna.
M: Helt sant, vi får ringa dem när de kommit hem från resan då.

Jag höll på att tappa hakan av två anledningar, dels att det var han som tog upp Ikearesan, för jag har nämnligen inte riktigt velat föra det på tal med tanke på hans hektiska dygn av tapetsering, målning och listspikande. Och så kommer han och säger att han kan tänka sig att åka i morgon! Han måste ha sniffat för mycket målarfärg eller nåt, men nu blir det förmodligen en resa till Ikea i Sundsvall någon dag under kommande vecka. Äntligen!

Kommentarer :

#1: Carola

har du köpt den svarta korgen på Coop i Övik??Jag var där idag och frågade efter den men dom sa att dom visste inte vad jag talade om:)

skriven
#2: Mari

Allt har sin tid som sagt var. Bra att bo in sig lite ibland för ibland rusar man bara iväg......sån är jag iaf men lärt mej av alla flyttar nu. Ångrade en tapet efter bara två veckor en gång och den fick jag stå ut med i många år sen. Svettigt värre!

skriven
#3: carola

Nu har jag också varit på Coop:)Har införskaffat en sådan gummi korg också:)

skriven
#4: jenny

jag måste verkligen säga det igen, vad duktiga ni är och fort verkar det gå. Kan förstå att med 2 små söta flickor så tar det längre tid.

Men man får ta det eftersom, rom byggdes ju inte på en dag eller hur det nu var;)



Visst var det ett fynd den där gummikorgen, är så nöjd.



vad kul med en ikeatripp, var där för ett tag sen och de hade fått in lite nyheter. Målarfärg kan va bra till mycket tydligen;-)

Kram/jenny

skriven
#5: Anna

Åh vad kul att åka på Ikea, jag brukar alltid köra dit en sväng när jag åker ner till skolan (läser på distans mot Härnösand), det är liksom höjdpunkten under inneveckorna :) //anna

skriven
#6: Jenny

Åh, jag känner igen mig i varenda ord du skriver. Förutom att Emil aldrig föreslagit en IKEA-tripp! =) Brukar faktiskt nämna dig/er för Emil ibland, bara för att vi är i liknande sits. Med huset, barnen och jobben osv. Att det är så roligt att läsa om eran vardag eftersom den påminner en hel del om vår.

Kram Jenny



Ps. Nu blev jag också sugen på den där snygga korgen. Får nog bli en tripp till Uppsala snart.

skriven
#7: Jenny

Lägg sen till att vi är pedagoger båda två, från västerbotten! Samt att grabbarna fick jobb på liknande sätt. ler

skriven
#8: Jennie

Härliga bilder. Och fin gummikorg.

Ha de gott!

skriven
#9: Anna

God kväll i stugan (eller god natt är det ju egentligen)

Läser till förskollärare, 1 år kvar :) Sedan ska jag ALDRIG sätta mig i skolbänken igen, tufft att läsa när man har familj (i alla fall när man läser på distans) // anna

skriven
#10: Malin Inspiration & design



Kram









Mirka; Ja det är det verkligen. Särskilt då man kan göra det så här billigt. :D Sånt gillar vi! :)

Kram











Anna; Åh man tackar! Kul att höra. :) Precis det är ju viktigast att Emmy trivs och det förstår jag att hon gör. Albin trivs med med sin nya tapet. Den är ju så fin & tuff och rolig att se på med de söta djuren.



=)

skriven
#11: dahlarna

Nu är det STORM utanför huset! Tydligen ska det bli ännu värre efter midnatt... Usch & fy - jag hatar oväder. Tur att det inte är blixt & dunder iallafall!



TACK snälla underbara du för fina kommentarer både hos mig & Junitjejen ang min blogg! Det värmer ända in i själen! :-) :-) Jag blev sååå glad! :-) :-)



Jag skulle behöva tips för att få med mig min man till IKEA ;-)! Jag handlade dock en massa annat i Piteå, så jag får kanske vänta ett tag innan jag ber om ett IKEA-besök...



Fin gummikorg! Har du fått svar på om det luktar gunni om sakerna i den? Hittar inget svar på det i kommentarerna ovan. Jag har också funderat på att köpa en sådan! Coop - kanske får ta en tur dit imorgon.... Dock har mannen sagt att JAG har köpstopp nu... ;-) Kanske går att komma runt det på något sätt ;-) ;-)....



Ha det bäst! BAMSEKRAMISAR!!!

skriven
#12: Sofie

Wow, vad fint ni har fått det! Otroligt mysigt och dino-tapeten från Mio är sååå söt! :) Vilket trevligt hus! Kram, Sofie

skriven
#13: Pysselprinsessan

Hi hi! Rolig konversation! ;D



Vad fint det kommer bli i tjejernas rum! Jag gillar både serien från Hemtex och dinotapeten starkt! Hmmm... Kanske måste fundera på barn snart! ;P



Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :