Ute vid bron

Nu börjar hösten krypa allt närmare och det känns faktiskt rätt mysigt med tanke på alla lyktor och lampor som börjar lysa runt om hos grannarna om kvällarna. Även jag har hunnit hösta (eh, som svensklärare får man hitta på nya verb va?) till det vid vår bro.


Det här arrangemanget fixade min kära mamma till mig just innan de skulle åka i söndags. Nu fattas bara lite mer ljung så kommer färgkontrasterna fram ännu bättre.


Inflyttningspresent från mina föräldrar. Frostade stenar som lyser upp fint om kvällen med hjälp av dioder. Jag måste komma ihåg att fota dem någon kväll också så får ni se hur läckert det blir på bron och hur mycket ljus dessa tre stenar faktiskt ger.


Alldeles vid dörren står de enda uteblommor jag planterat efter flytten. Jag gillar blommor av det enklare slaget och murgrönor brukar vara ett säkert kort varje år. Lyktan hittade jag på mysiga Myrra här i stan och den kostade 79 kr om jag inte minns fel.


Lyktan igen.

Just nu har Mathias och flickorna åkt i väg för att hämta tapeten till hallen. Åh vad jag längtar tills de kommer upp! Jag vet inte om M ska satsa på att måla övriga väggar innan han tapetserar, så det kan dröja några dagar innan ni får se resultatet.

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: jenny

vad fint ni har det på bron.Gillade ljuskuberna, kan tänka mig att de lyser fint på kvällen.

Kram/jenny

skriven
#2: Anna, livet i en "skokartong"

Åh jag älskar ljung!!!!!

Vilka fina ljuskuber, har aldrig sett sånna förut, spännande att du ska visa hur de lyser på kvällen!!

Haha, den tapeten tittade jag på senast igår kväll, hur läcker som helst!!!!!

Ha en bra kväll!!! //anna

skriven
#3: dahlarna

Hösta var ju ett BRA ord!! :-)



Vilka läckra frostade stenar. Blev jättenyfiken på hur de ser ut när det är mörkt! Det måste du visa på bild sedan!



Vilka superfina stora vita krukor du har planterat i!!! Sådana vill jag med ha! Fin lykta också!!



Vad spännande med nya tapeten! Jag vill också ha sådana saker på gäng...



Har haft en fld-ledig dag idag! Så skönt! Eftersom barnen också är superintresserad av sport, så satt vi framför OS-friidrotten & spelade UNO. Mysigt! Annars blev det en hel del namnande i kläder på eftermiddagen... Så tråkigt - men en måste! Imorgon är det jopbb igen. Ska sitta i mentorssamtal i stort sett hela dagen... På torsdag körs lektioner igång på riktigt på skolan.

Hoppas att du får en supermysig onsdag!

KRAMISAR!!!

skriven
#4: Carola

Ååå vilka snygga ljus kuber:)ser framemot när dom är tända:)Ha det bäst

skriven
#5: Mrs. b

Vilka fina saker och blommor du har! Önskar jag hade lite mer hemtrevligt vid entren... (lastpall räknas inte riktigt dit...)



Tapeter är jag svag för... ska bli kul att se resultatet!

skriven
#6: Mari

Så fint ni har det. Önskar jag kunde fixa så med men bor inte så bra att sakerna hade fått vara kvar tyvärr.

skriven
#7: fru Sätterlund

Ska bli spännande att se hur ljuskuberna ser ut i mörkret - kom ihåg att fota ;) Ni har jättefint hemma...

skriven
#8: fru Sätterlund

Cana-bordet finns på Em-möbler också. Lite dyrare men det beror ju lite på vad Ilva lägger på i frakt...

produkt&Modell=&ProductType=30930" rel="nofollow">http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=start&sida=sortimentprodukt&Modell=&ProductType=30930

skriven

Kommentera inlägget här :