Symaskinsångest

När jag var på stan i onsdags kikade jag efter tyg till Emmys gardiner. Jag har tänkt mig kappor i hennes två fönster som inte är så höga. Jag hittade inte direkt något tyg jag fastnade för, men så till slut hittade jag två panellängder på Hemtex som jag tänkte våga mig på att sy om till kappor. Anna och sy går inte riktigt ihop och ofta slutar det med att jag sitter och svär över min gamla syslöjdsfröken som tog bort all min syglädje i åk 7 när hon sa "hur kan du sy så här dåligt när din mamma var så bra?" Vilken pedagog va?! Sedan dess är det hon som får all skuld om det inte går som jag vill när jag sitter vid symaskinen. Nu är jag kanske inte världens talang på att sy, men raksöm till gardiner ska jag nog klara av.


Jag tror att det här prickiga tyget kan göra sig ganska bra i Emmys gröna dinorum. Nu gäller det bara att komma över symaskinsångesten så att stora sessan får sig sina gardiner någon gång.

I morgon väntar ikea för mig och Mathias. Det blir nog en bra lördag det!

Uppdatering: Jag glömde förresten visa klädträdet som vi köpte på Beckers nya hem i dag. Det ska såklart sitta i hallen, men eftersom vi inte hunnit få upp det än visar jag en lånad bild. Priset var trevliga 299 kr.



Bilden på klädträdet: http://www.farg1an.nu/erbjudande/Merbjudande.html

Kommentarer :

#1: Lotta

jättefint tyg, kommer bli super i dinorummet! ha en rba shoppingdag pa ikea i morgon!! kraaaam

skriven
#2: Anna

Ha ha, jag känner igen mej... :) är ingen sömmerska jag heller!

Vilket häftigt träd, annorlunda!!!

Ha en bra helg!

skriven
#3: Fridasfunderingar

Precis ett sånt där träd har jag också köpt i veckan.Ska dock inte hänga i hallen. Får se var när vi fått upp det! :D

skriven
#4: Mari

Det klädträdet har jag inte sett innan, det var ju jättesnyggt!

skriven
#5: dahlarna

Vilket läckert träd!



Vad lärare kan påverka en... Bäst att man vaktar sin tunga på jobbet alltså... ;-) Jag hade en franskalärare på gymnasiet som sa att "Varför är du så dålig när din kompis är så bra?" i stort sett varje lektion. Min kompis är grym på franska & är det fortfarande. När jag läser en svensk pocket, så läser hon samma på franska!!! Men franskalärarens ord sitter fortfarande kvar i huvudet. Konstigt att det ska få påverka en så....



Klart att det kommer att gå bra med "syande" Jag håller tummarna! Underbart mysigt att få åka till IKEA med Mattias imorgon. Kul att få hinna prata till punkt bara vuxna ibland!!! Vi ska in hela familjen för att komplettera skol- & dagis-garderoberna... En fika hinner vi med också såklart! Troligtvis slinker det ner något damplagg också... ;-) Hoppas tt ni får det supermysigt! KRAMSIAR från mig!

skriven
#6: dahlarna

Vad fint tyget var! Glömde ju skriva det! Kommer att bli jättesnyggt till Dinotapeten! KRAMISAR!

skriven
#7: dahlarna

Hej igen! Jag försöker inte terra dig - jag lovar! Bara svar från din kommentar hos mig: Jag har precis samma syn som du - är ju också lärare... Jag är också lite hönsmamma när det gälelr att läman bort barnen. Försöker släppa på det mer & mer, men oftast slinker någon liten lista med till mor- eller far-föräldrarna till barnen, om de ska vara där! ;-). Ha det så bra på er lilla ensamma tripp! KRAMISAR till dig med min kära bloggvän!

skriven
#8: Carola

Tror viss man blivit lite hemma blind i denna stan:)du hittar saker som en annan inte hade en aning om:)Ditt träd gillade jag knivskarpt:)Bra smak:)Kram och trevlig helg

skriven
#9: Tjohalia

Åh vilket läckert träd! Den där symaskinångesten du skriver om känner jag igen, försöker undvika den så mycket som det går.



Svar: Tackar! Nu j-klar ska det bli att shoppa på nya ställen. Idag blir det bland annat Plantagen :) Kram Sandra

skriven
#10: Camilla

Det tyget blir nog superfint i hennes rum :)

skriven
#11: Cissi

Wow, vilket läcker träd.

skriven
#12: Pysselprinsessan

Åh, det tyget från Hemtex har jag helt missat. Måste kolla om det finns här i stan åsså! :)



Vilket snyggt träd! Kanske något för mina halsband! ;)



Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :