Schyssta Hemtex!

Inte nog med att Hemtex förbättrat sin hemsida och sänder världens kortaste inredningsprogram där de visar sina snygga nyheter. Här får de även lite smygreklam av mig. I eftermiddags var jag och tjejerna på gardinjakt till vardagsrummet och så hittade jag äntligen ett par på nyss nämnda butik. När jag skulle betala dem sa expediten att på måndag börjar 30% på alla gardiner för medlemmar i hemtex club och hon undrade om jag ändå ville köpa dem nu. Ja, det är klart att jag skulle vilja spara 120 kr (som rabatten skulle bli) sa jag men tänk om gardinerna skulle råka vara slut på måndag? Då sa den snälla expediten att hon kunde lägga undan dem åt mig till på måndag och det ville jag gärna, för har vi klarat oss utan gardiner i vardagsrummet sedan mitten på juli kan vi nog klara oss till på måndag med. Tyvärr kunde jag inte hitta gardinerna på hemsidan, men det är ganska tunna grå veckbandslängder med vitt och svart tryck i form av blad och kvistar.


Det är alltså dessa fönster som äntligen ska få prydas av nya gardiner. Mörk bild blev det märker jag nu... och jag lyckas visst alltid fånga någon av mina små sessor när jag fotar till bloggen ;-)


En lååång rad med fönster har vi.

Till gardinerna skulle jag gärna matcha med nya kuddar och en filt:




Härliga Doris!

De två övre bilderna: privata
De två nedre bilderna: hemtex.se

Kommentarer :

#1: Anna

Jag vill oxå ha nya gardiner till vardagsrummet... men jag tror jag väntar till nästa år, ska köpa marimekkogardiner till köket istället :)



Ser att du oxå har svärmorstungor i vardagsrumsfönstren. Men mina är inte så "kompakta" och fina som dina, mina är "spretiga" och hur höga som helst. Nu har jag planterat om dom i vidare krukor och jag tror att jag ska försöka skära av de högsta bladen :)



Ha en bra kväll, vi sitter inne och kurar och gömmer oss för spöregnet :) //anna

skriven
#2: Mari

Nu måste jag bli medlem, hittade "mina" gardiner där härom dagen men de kostade 399 kr/st tror jag det var och jag måste ha 4 st, aj sa plånboken.

skriven
#3: Mallaco

Slet ner sovrumsgardeinerna idag. Gud, vad stort rummet blev! Måste absolut ha nya snart, tänkte faktiskt på Hemtex då, där kan man alltid fynda!!

Härligt tv-rum ni har!

skriven
#4: Tjohalias blogg om inredning

Vilka härliga fönster ni har! Kram Sandra

skriven
#5: Lotta

fint ni har det, stora fina fönster med mkt ljusinsläpp. kudden och filten ser utmysig ut!!

skriven
#6: Rebecka

Kul med nya gardiner,var också på hemtex men missade den där rean med en dag. Men men... dom har ju alltid rea på hemtex =)

Ska bli kul att se hur gardinerna ser ut när dom är på plats.

Kram Rebecka

skriven
#7: dahlarna

HEJ IGEN!!! Det var länge sedan nu! Du har hunnit med en massa inlägg ser jag :-)! Måste läsa mer efter detta! Vad kul med nya gardiner! Vilken underbar expedit i Hemtex-affären!!! Tycker aldrig att de brukar tala om att ett erbjudandet är på väg. Någon gång vet jag att jag till & med har frågat om det & de sagt nej i affären. Sedan redan dagen efter har det varit nedsatt en hel del... Grrr



Alltid trevligt att "tjäna" pengar. Då kan du ju köpa en kudde eller filt för de pengarna som du "sparade"... ;-).



TA HAND OM DIG & hoppas att du får en supermysig helg! KRAMELIKRAM!!

skriven
#8: madde

kuddarna och filten från hemtex är mina favoriter...så mysiga :)

skriven

Kommentera inlägget här :