Vinnare av Formex Formidable jurypris

Efter mycket velande bestämde jag mig för att inte åka på Formex denna gång. Nu i efterhand visade det sig vara ett klokt beslut, eftersom jag haft ont i magen några dagar och känner mig rätt sliten. Just nu passar det mig bättre att följa mässan hemifrån med stort intresse.

Vid morgonens pressfrukost delades Formex Formidable ut och jurypriset gick till Skeppshult för deras grytstapel.


Motivering: Form, funktion, skulptur… 2011 års vinnare av Formex Formidable är en grytstapel med tyngd, en multifunktionell gjutjärnsformation där locken också fungerar som stekpannor. Formgivaren Torkel Dahlstedt och Skeppshults Gjuteri har skapat en ny längtan för alla matroade esteter.

Bild via mynewsdesk.com

Kommentarer :

#1: LInda

Du är en av mina favoriter så därför har du fått en blogaward hos mig =)

skriven
#2: Sofia

Snygga de var!!

Krya på dig gumman!!!!

Kram!!

skriven
#3: Mormorsglamour

Jag försökte kontakta dig via mail, men just då funkade inte min mail och sen la telefonen av. Hade tänkt att höra om du skulle komma eller inte? Men nu vet jag... men du kanske kommer ner till höstens formex?

Ta och krya på dig nu och ta hand om dig

önskar dig en bra helg

Kram

HElena

skriven
#4: Jenny

Om inte magen slutat bråka om några dagar -> läkarbesök -> magmedicin :)

skriven

Kommentera inlägget här :