Puro - Snygg och praktisk galge

En av mina favoritnyheter från Formex som jag gått och hållit lite på är en lösning på ett mycket vanligt förekommande vardagsbekymmer, nämnligen vad vi ska göra av kläder som inte behöver hamna i tvättkorgen och som kanske ska användas dagen efter igen.

Det första mina ögon föll på var den enkla men läckra designen, men när jag och min fina bloggvän Viktoria kikat närmare på produkten kändes funktionen också helrätt. Jag är säker på att denna galge nu även finns på hennes önskelista.

Puro från Nicsam är en produkt som jag tror starkt på och som har många användningsområden. Den är formad precis som en klassisk galge och finns i två storlekar och flera färger. I stället för att lägga kläderna i en hög bredvid sängen, som min man, eller längst ner i garderoben, som jag själv tenderar att göra, vore det i stället bra mycket snyggare och mer praktiskt att kunna hänga upp dem på en galge på väggen. Det är just det som Niclas Andersson, som står för designen till Puro, tänkt sig.





Puro är så mycket mer än bara en vanlig galge, för på den större varianten (78x37 cm) finns möjlighet att lägga ett hyllplan där mobiltelefon, klocka, smycken och andra småsaker kan förvaras över natten. På Puro Mini (45x21 cm) ryms också lätt några extra galgar, då fästet gör att den kommer ut en bit från väggen.









Förutom i vitt och svart finns Puro rött, bok och ek. Minivarianten finns i vitt, svart, bok och ek. Jag önskar mig minst en Puro till vårt hem och då en i vitt till sovrummet. Förutom makens skjortor skulle jag kunna tänka mig att förvara mina smycken och sjalar på den. Riktigt smart att den kan användas till så mycket, även om den är fin bara där den hänger. Eller hur?

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Anna

Fina, visst men DYRA! Tror jag väntar på billigare kopior att dyka upp i stället...

skriven
#2: Carina - inspirera

Riktigt tjusigt!

Kramen.

skriven
#3: malin

Cool, snygg och praktisk. :-)

skriven
#4: Carina

Har en PURO-galge i sovrummet. Både praktisk och snygg!!!

skriven
#5: Sofia

Snygg och smart!!! Borde ha en sån jag med! Eller nåt liknande! :)

Kram!

skriven
#6: Sandra | Inspirera Mera

Tjusig! Jag kan även tipsa om klädstegen från Åhléns underbar att ha då inga kläder hamnar på golvet.

skriven

Kommentera inlägget här :