Investeringar

Allt för sällan unnar jag mig nya underkläder eller nya sängkläder, men i dag har jag minsann unnat mig både och. Jag törs knappt skriva det, men nu är alla friska och pigga igen (ta i trä). Emmy, som inte mådde mer illa efter bilincidenten, har varit på sjuårskalas och under tiden hann vi andra med både en tur till biblioteket och en sväng på stan.

Hemtex hade de ett bra erbjudande på ett bäddset jag stått och klämt på för ett par månader sedan, så det var inte svårt att slå till på två.


Jag köpte också ett nytt örngott till extrakudden som tjejerna delar på när de besöker vår säng.

Vi har planer på att göra om vår trappa, så vi hann även reka läget på en byggaffär. Trappan ska bli lite mindre halkvänlig samt piffas upp med ny färg och eventuellt också en ny ledstång. Min dröm är att spaljen ska bytas ut mot plexiglas, men det känns kanske inte som ett helt bra materialval ur kladdsynpunkt och småbarnsfingrar.



Ett plexiräcke ungefär som övre bilden visar är något jag ser i vårt hus någon gång i framtiden. Den undre bilden visar ungefär hur stommen samt ungefär hur trappstegen kommer att se ut. Vi har i princip redan bestämt oss för en antracitgrå matta som är något mörkare än trappstegen på bilden är. Hur det än blir kommer vi att köra igång med trappan inom en snar framtid, medan räcket ligger längre fram i tiden.

Bilder: den översta är privat och de två nedre lånade från lundbergs.com

Kommentarer :

#1: Dessi - Home and desire

Vi köpte dom cerisefärgade idag. Har också stått och klämt på dom innan. Urfina! :)

skriven
#2: Jenny

Kul med nytt, man sover gott i nybäddade sängar och nya påslakan är lite extra lyx. Vi fick 2 set i julklapp så vi har för ett tag iallafall haha...

Kul med trappfix - det får vi följa här va?

Fy, har ni fått kräkspiralen - det är verkligen sååååååååå hemskt :-(

Krya på tjejerna och fortsatt trevlig helg!



Kram Jenny

skriven
#3: Sofia

Hihi de är så fina. Jag ska klicka hem just dom nu med. Superfina och man kan inte motstå när de är så billiga! :)

KRAM!

skriven
#4: Petran på DesignInsight

Om jag inte hade översvämmning på påslakan hade jag med köpt de direkt! men jag måste hålla mig!



Guuud så roligt att du skrev det det med plexi räcken för det var typ de första jag sa till kristofer när vi tittade på bilderna. Kommer ju bli såååå snyggt! Skulle gärna ha typ en "svävande" trapp med trappsteg ut från väggen men ;) drömma kan man ju! Jag längtar till onsdag! hihi



krams

skriven
#5: Petran på DesignInsight

Om jag inte hade översvämmning på påslakan hade jag med köpt de direkt! men jag måste hålla mig!



Guuud så roligt att du skrev det det med plexi räcken för det var typ de första jag sa till kristofer när vi tittade på bilderna. Kommer ju bli såååå snyggt! Skulle gärna ha typ en "svävande" trapp med trappsteg ut från väggen men ;) drömma kan man ju! Jag längtar till onsdag! hihi



krams

skriven
#6: Petran på DesignInsight

Om jag inte hade översvämmning på påslakan hade jag med köpt de direkt! men jag måste hålla mig!



Guuud så roligt att du skrev det det med plexi räcken för det var typ de första jag sa till kristofer när vi tittade på bilderna. Kommer ju bli såååå snyggt! Skulle gärna ha typ en "svävande" trapp med trappsteg ut från väggen men ;) drömma kan man ju! Jag längtar till onsdag! hihi



krams

skriven
#7: Petran på DesignInsight

Om jag inte hade översvämmning på påslakan hade jag med köpt de direkt! men jag måste hålla mig!



Guuud så roligt att du skrev det det med plexi räcken för det var typ de första jag sa till kristofer när vi tittade på bilderna. Kommer ju bli såååå snyggt! Skulle gärna ha typ en "svävande" trapp med trappsteg ut från väggen men ;) drömma kan man ju! Jag längtar till onsdag! hihi



krams

skriven
#8: Sandra | Inspirera Mera

Vad läcker, det kommer bli så snyggt :) Kan förstå att ni vill vänta med plexiglas, men då har ni något att se fram emot sedan istället.



Svar:

Ja, tack och lov blir han alltid glatt överraskad då han ser slutresultatet.

skriven
#9: isa

Bra där hjärtat man ska unna sig!! Vi är bar lika!! :)

Jag går fram och tillbaka med saker i butikerna som jag behöver ha men går alltid tillbax med dem i sita sekund. nä jag har inte råd elelr nä jag behöver inte just nu slriker kläderna och underkläderna till mig. Men tacka fasiken så kommer jag alltid ut med 10 st plagg till ella ändå..

man blir ju galen för mindre :P



Dem där sängkläderna var verkligen superfina!! Ett kalas bra kök hjärtat!!

Örngottet kan du posta över till mig ;)Trevligt med nya projekt!! Trappor är fasiken inte roliga att pyssla med men det gör sådan skillnad efter!!! Plexi är en dröm men praktiskt men små fingrar nja..

Fast inget lite fönsterputts inte kan fixa ;)

Vilket bra val av färg till stegen antarcit är så snyggt!!!!!!! ska bli kul att se slutresultatet sedan. kramar

skriven

Kommentera inlägget här :