Ylva Skarp

Precis som Karin gissade var det Ylva Skarp som fick besök av mig och min familj i torsdags. Vi hade bara åkt högst ett par kilometer från Mathias fasters mysiga gård när jag fick syn på en handstil jag kände igen. "Vänd bilen!", en öppetskylt och sedan var min dag gjord. Inspiration på hög nivå var vad jag möttes av i Ylvas mysiga och ljusa butik. Det är helt klart en miljö där hennes fina alster kommer helt till sin rätt, vilket tyvärr inte alla av mina bilder gör då jag hade två otåliga flickor och en rätt så lugn make som väntade.















Zinkburkarna som bland annat syns i skåpet på näst sista bilden är en nyhet som jag gillar massor. Kuddfodral, tavlor, poesiträd, keramik och mycket mer från duktiga och trevliga Ylva finns nu på min önskelista. Webshop finns här, om ni vill kika närmare på produkterna. Som ni förstår är det Ylva själv som var snäll och ställde upp för fotografering på sista bilden.

Just det, jag köpte med mig en sak hem som fick åka hem i ett fint paket:



Jag kör en till cliffhanger, så vad det var i paketet får ni veta i nästa inlägg ;-)

Bilder: privata 

Kommentarer :

#1: Jenny

Oj en sån butik hade jag oxå stannat vid! Underbart att få gå och titta på vackra ting :-) Nyfiken på vad du köpte nu :-D

Kram Jenny

skriven
#2: Karin

Visst var det helmysigt där, ateljén och hela omgivningen runt. Som du skriver, mkt inspiration.

skriven
#3: Emma

Vilken mysig butik, ser underbart ut:) Nyfiken på vad du köpt, en ljuslykta kanske!?:) Ha det bra, kram emma

skriven
#4: Sofia

Så mycket fina grejer!!!

skriven

Kommentera inlägget här :