Kippis från Marimekko

Nöden har ingen lag... I går köpte jag mig en bit av tyget Kippis från Marimekko som jag tänker ha bredvid stringhyllan i köket. Jag tänker göra en tygtavla antingen med hjälp av frigolit eller så får maken göra en ram. Däremot har jag inte bestämt hur stor tavla jag ska göra. Bredden är begränsad, men det är höjden på tavlan jag klurar på. Som alltid när något ska göras blir jag ivrig och vill få det gjort direkt. Maken har däremot hunnit åka iväg på innebandy med flickorna, så när jag skulle testa tyget på väggen fick det bli vanlig hederlig tejp som hjälpte mig i stället för en hjälpande hand. Tur att den orkade hålla upp tyget medan jag testade och hade mig...









Nu behöver jag snabb hjälp! Då inget smakråd finns här hemma undrar jag, hur hög ska jag göra min tavla? Hur skulle du ha gjort? Tack på förhand! Förresten, jag kommer såklart att centrera tyget bättre när jag sätter upp det på riktigt ;-) Ha en fin lördag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Susann

vilka härliga bilder.

hoppas det var ok att jag kikade in :)

skriven
#2: pysseliten

tyget var ju kanoners det kommer att bli jätte fint :) Kul med lite nytt visst piggar det upp .

skriven
#3: Carina - inspirera

Härligt tyg du har hittat! Ja, det där är ju alltid svårt när man är ensam hemma och bara vill att det ska hända genast...känner så väl igen mig!

Jag skulle nog valt att göra tygtavlan lika hög som hyllan...

Kramen.

skriven
#4: Petran på DesignInsight

vilken underbar färgklick!! ser superbra ut! ibalnd måste man känna in lite innan man bestämmer sig! Hur har det gått? vet inte om jag har så bra tips...svårt att se hur högt till tak det är. kanske blir galet att höja den något? krams

skriven
#5: af nord

Det blir verkligen superfint! När det kommer till storlek blev det genast ganska svårt. Skulle nog till slut bara göra tavlan så lång som stringhyllan. Svårt.

Hoppas du kom fram till något bra, för hur du än gör blir det bra :)

Kram

Helena

skriven
#6: buy paper

Som alltid när något ska göras blir jag ivrig och vill få det gjort direkt.

skriven

Kommentera inlägget här :