Julblommor

Den enda typiska julblomma jag brukar köpa är hyacint, då jag sedan länge gett upp hoppet om att hålla julstjärnor vid liv. Amaryllis är såklart en annan julig sort, som jag däremot bara har i fejkform för tillfället. På stjälk tycker jag nästan att den är ännu finare än som lökblomma. Att ha en vackert vinröd ranunkel till jul har jag aldrig kommit på, men Livet Hemma bjuder som vanligt på idéer och inspiration som jag gärna tar till mig. Jag tror att den skulle göra sig riktigt bra i ett kök med vitt som bas, som till exempel i vårt.





Vilka julblommor brukar du köpa?

Foto: Nina Broberg/IKEA Livet Hemma

Kommentarer :

#1: Dessi at [Home and desire]

Hyacinter och amaryllis har vi här hemma. Något annat har jag aldrig tänkt på riktigt...



KRAM!

skriven
#2: A-s

Hej! Vad kul att du följer med! Får se om den andra sidan kanske oxå får vara kvar.. Jag brukar köpa vita hyacinter och i år även en amaryllis, men jag tror jag måste avancera lite.. slå till på en sådan jättefina;)

skriven
#3: Johanna

Det var riktigt snyggt! Den idén ska jag lägga på minnet!



Va kul att du kommenterade! :) Ja lusten att blogga har kommit tillbaka lite nu, så får vi se hur länge det håller i sig den här gången. Kommer blogga när jag känner att det känns roligt och inspirerande så får vi se sen. Hoppas det är bra med dig! Kram

skriven
#4: Carina - inspirera

Så fina bilder! Hyacinter får jag ha på jobbet, maken tål inte dessa skönheter!

Amaryllis är ett måste och julrosor tycker jag är så vackra...

Kramen.

skriven

Kommentera inlägget här :