Decemberhelg

Finns det något mysigare än en decemberhelg som börjar med glöggmys tillsammans med vänner, går vidare med julklappsshopping och lunch på stan och sen fix och pyssel i hemmets lugna vrå? Sådana här sköna helger kan jag leva på länge. Nu har jag snart bara upploppet kvar på jobbet, det vill säga betygssättningen och inför den kan energiförrådet behöva fyllas på, särskilt nu när det är ett nytt betygssystem som ska tillämpas för första gången.

I går eftermiddag fotade jag lite i vardagsrummet och tänkte nu dela med mig av några av bilderna.









Förra helgen kom en takskena upp och jag fick sådan beslutsångest när det gällde gardiner så det blev bara enkla vita paneler. Fungerar alltid! Nu ska jag och M tillaga kvällens middag som blir älggryta och pressad potatis. Ha en fin kväll och tredje advent!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Carina - inspirera

En vit härlig jul hos dig! Vackert...

Trevlig helg till er också...

Kramen.

skriven
#2: Louise

Kul med en ny fin blogg att följa ;)))

Fint ni har det, inspirerande.

Trevlig kväll kram

skriven
#3: Jenny

Fina bilder! Lameller skulle säkert bli snyggt hos er som har så många fönster. Om ni nu gillar såna det vill säga :)

skriven
#4: Dessi at [Home and desire]

Åh, det låter så härligt! Jag skulle också behöva tanka lite energi...



KRAM vännen!

skriven
#5: pysseliten

läckert och så fint du har satt gardinerna högt upp .Nu blir det söndagsmys hemma hos oss, med pizza ;)

skriven
#6: Jessika

Ni har verkligen ett fint och precis lagomt pyntat vardagsrum. Kul med lite helhetsbilder! Har själv länge haft lameller vilket nästan är ett måste med våra stora fönster = enorm insyn, men blir mer och mer sugen på en vit lätt gardin på ena sidan. Ha en fin kväll // Jessika

skriven
#7: Emma

Så fint ni har och så mysigt, precis i min smak:) Den lurviga filten ser mysg ut, kommer från??:) Vita paneler funkar alltid! Ha det bra, kram emma

skriven

Kommentera inlägget här :