Dalahäst

Under vår semestertur i Dalarna hittade jag också en dalahäst, fast inte i traditionell tappning. Denna svarta skönhet är egentligen ett bokstöd tror jag, men jag tycker att den är fin att ha framme i köket också.



Jag köpte den på Kuckelikana i Kupolen, Borlänge. Det är en butik med många godbitar och om du vill kika på dem kan du besöka deras webshop här. Helt klart värt ett besök!

I dag har jag varit lite småtrött efter gårdagens mycket trevliga tjejkväll med finaste kollegorna. Vi samlades på en av kollegornas underbara sommarställe och njöt av god mat, dryck och varandras sällskap hela kvällen och en bra bit in på natten. Bad i såväl badtunna som sjö blev det och mina döttrar blev väldigt förvånade när jag berättade att jag badat så mycket. Mamma badkruka är nog vad de ser mig som i vanliga fall... Hur som helst, tack för en fantastisk kväll kära kollegor!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Frida

Jag var också in på den affären i Borlänge, men jag förälskade mig i deras änglar. Bra att veta de har en hemsida om det börjar klia i köpfingrarna.



Ha en fin helg!

skriven
#2: Syrran

Snygg häst, ännu en pryl som skulle passa ypperligt hos oss :P

skriven
#3: Hanna - Whiterainbow

Snygg, helt klart kan du ha den framme :)



Kram

skriven
#4: Sofia

JAg köpte ett svart servettställ häromdagen med dalahästar på. Mycket lik din faktiskt fast min har två hästar - på varsin sida av servetterna.

skriven

Kommentera inlägget här :