Var ska jag börja?

Vår Ebba är helt fenomenal när det gäller att stöka ner i sitt rum på nolltid. Jag försöker rensa upp varje kväll, men morgonen efter är det snabbt stökigt igen. Självklart är det bra att hon leker i sitt rum, men förmågan att dra fram allt och placera det på en helt annan plats är mindre rolig tycker jag. När jag kikar i inredningstidningar och på andra bloggar är det oftast lite saker framme och barnen ser ut att ha mycket yta att vara på. Jag vet inte hur jag ska få till det i Ebbas svårmöblerade rum. Det i kombination med hennes stökande känns som en svår nöt att knäcka. Kanske får jag börja med att ta bort en massa leksaker, men det känns samtidigt svårt eftersom hon leker med många av dem. Jag försöker ta med henne i städandet och visar i vilka lådor och på vilka hyllor sakerna ska vara, men hon har lite svårt att komma ihåg det sen ;-) Så här ser det i alla fall ut just nu:







Hur är det hemma hos er? Känner ni igen er? Hur fixar ni bra ordning i era barns rum?

Nu bestämde vi precis att vi ska grilla korv till lunch med vänner, så detta kaos får bli eftermiddagens och kvällens projekt. Ha en skön söndag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Frida

StorA är likadan. Leksaker överallt kan det vara vissa dagar, andra dagar drar han nästan inte fram nåt alls. DÄremot har jag märkt att han numera vet exakt var alla grejer ska vara, då han blir ålagd att städa. Däremot har jag inte lyckats få in att han skulle slippa få stöktigt om han la tillbaka det han lekt med innan han byter...Kommer kika in för att få tips från andra som kanske har lyckats bättre...



Lät trevlig med korvgrillning. Ha en fin söndagseftermiddag!



KRAM!

skriven
#2: af nord

Jag kan trösta dig med att det ser ut så hemma hos oss oxå. I vardagsrummet har vi ganska mycket leksaker eftersom barnen är så små ännu och inte själva kan gå upp till övervåningen och leka. Men i vardagsrummet har vi ett stort lektält där vi röjer undan alla leksaker på kvällen, i den 4,5 m långa tv-möbeln har vi även leksaksförvaring. Så det enda jag kan tipsa om är förvaring förvaring förvaring.

KRam

Helena

skriven
#3: Pernilla

Min A, 5 år, är precis likadan! Hon drar fram massor med saker, och älskar dessutom att packa ner allt möjligt i kassar och väskor. Fast hon har mycket förvaring där det är enkelt att se vart allt ska vara är det ingenting som ligger där det ska...

skriven
#4: gella

Skönt att se lite stökiga bilder!! :) Vi städar inte barnens lekrum varje dag. I vardagsrummet däremot har vi en stor leklåda (i TV-möbeln) och där öser vi i det som ligger framme (huller om buller). Lekrummet får vara stökigt helt enkelt, men då sover de i ett gemensamt sovrum också... Så lekrummet går ju att stänga så vi slipper se det. ;)

skriven
#5: Monika

Skönt att höra att andra också har det stökigt. Hos oss verkar barnen helst leka där vi är så kök och vardagsrum är ofta fullt med leksaker. Inte så kul och det här med att städa är inte så enkelt att få dem till att göra, trots att fröknarna på dagis berömmer dem för att de är SÅ DUKTIGA på att städa där.

skriven
#6: Jenny

Känner igen det där men det börjar bli nååågot lättare här. Dottern har lite smått börjat hjälpa till när man ber henne. Annars är det ofta jag som går och småplockar där när jag tycker det är alldeles för rörigt.



Er fasad blev jättesnygg! Kul med nymålat :-)



Ha en bra vecka!

Kram Jenny

skriven
#7: Cia40:)

Tycker din dotter har ett härligt "stökigt" rum, precis som det ska vara...hihi

Fanns en tid då även jag hade leksaker som dekoration...hihi

Nu kommer lilla barnbarnet ibland, snabbt plockas leksakerna fram från en sådan där stor plastkorg som finns i olika färger, dessa plastkorgar tycker jag är praktiska, finns i många olika färger och storlekar,min dotter har fyra i olika färger av dessa korgar i barnbarnets rum hemma hos sig, hon försöker lära henne att det ska läggas olika saker i de olika färg på korgarna,tex, kramdjur i en, klossar i en osv.....Funkar sådär,men hon är inte så gammal än:):)

KRAMAR Cia:)

skriven
#8: Sandra | Inspirera Mera

Själv har jag inga barn, men det känns som oundvikligt att ha det stökigt speciellt de första åren.

skriven
#9: Dinka

Ett tips är att plocka bort en del av leksakerna och byt ut dem imellanåt så blir dem som nya igen för din dotter.Lycka till!

skriven
#10: Anonym

Skönt att äntligen se lite stökiga bilder! Så här ser det ut hemma hos oss. Vår 7-åriga dotter är expert på och stöka till det när man äntligen har hunnit o plockar rätt. Jag har också försökt o plocka bort leksaker och involvera henne i städningen som du skriver. Jag känner igen mig sååå! Funderar alltid på hur alla andra göra när man ser alla bloggbilder på dessa "perfekta" designade hem...

skriven

Kommentera inlägget här :