Höstprojekt i köket

Att jag egentligen vill ha ett vitt kök är ingen nyhet vid det här laget. Det har jag nog tjatat om ända sedan vi flyttade in i huset för två år sedan. Innan det blir möjligt har vi planer på att under hösten göra en lightrenovering i köket. Väggarna ska målas vita och vi planerar även att ta bort ett vitrinskåp.


Vad tror ni? Visst skulle det kunna göra stor skillnad om detta skåp försvann?


Denna vägg (och all annan väggyta också) tänker vi oss vit. Det är rätt lustigt vad fort smaken ändras, för när vi flyttade in tyckte jag att den grå färgen och bården var helt okej...

Jag vet inte riktigt när vi startar med detta projekt, men med tanke på att vi ibland får snabba infall och drar i gång så har jag förberett genom att ta förebilder redan nu :-) Jag avslutar kvällens inlägg med ännu en bild som jag tog när jag ändå var i farten.



Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Carina - inspirera

Hösten är projektens tid! Stora som små...och visst är det kul att klura och fundera. Vitt är ju aldrig fel...

Ser fram emot rapportering när ni drar igång!

Kramen.

skriven
#2: af nord

Spännande! Det är så kul att få göra om. Jag tror nog oxå att ytan vid vitrinskåpet skulle kännas luftigare om man tog bort det. Lycka till nu!

kram

helena

skriven
#3: Sofie

Kul med makeover :) Ja, jag tror det skulle göra stor skillnad att ta bort det där skåpet. Som ovanstående säger - det skulle nog bli luftigare!



Sen är ju vitt aldrig fel :) Tror det kommer bli kanonbra!



Ha en härlig dag!

Kram, Sofie

skriven
#4: Pysseliten

Jag tror det skulle bli ljusare och öppnare med att ta bort skåpet ,vi had med skåp i vårt kök ett par år sen tog vi ner dom nu har jag hyllor . Jag skulle nog ta bort det och sätta upp en tavlelist med kokböcker på :) Man vill ju så mycket jämt tyvärr blir man brar nöjd för stunden ,så är jag i allefall .

skriven
#5: gella

Vad är det för bänkskiva? Ser snygg ut. :) Och planerna låter jättebra!

skriven
#6: Emma

Åh vad roligt med fler köksprojekt:) Blev stor skillnad när skåpet försvann:) Ha en mysig kväll, kram emma

skriven

Kommentera inlägget här :