Plus adventspynt

I förra inlägget fick ni se vår nya soffa i vardagsrummet och i kväll visar jag några bilder på det adventspynt jag hunnit ta fram hittills.



Hyacinter och mossa i cultkrukor efter inspiration från Livet Hemma.





Julgranskulor under glaskupan är ett favoritpynt från förra året.



Adventsljusstaken köpte jag på Åhléns förra året och de finns att köpa där även i år såg jag i dag.

Nästa lördag vid den här tiden går min 30-årsfest av stapeln och jag ser verkligen fram emot att få en anledning att samla ihop mina vänner för en trevlig kväll. Nackdelen med att fylla år i december är att många hittar på annat om helgerna så här års, men jag får glädjas åt de som har möjlighet att komma i stället för att gräma mig över att några inte kan. I dag hittade jag festblåsan och jag har faktiskt inte haft en "lilla svarta" förrän nu. På första affären jag besökte hittade precis vad jag ville ha, så sedan kunde jag ägna resten av stadsturen åt att fika med kompisar jag stötte ihop med.

Ha en skön lördagkväll och en mysig första advent! KRAM

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: pysseliten

Fina bilder . Alla har det så mysigt på sin bloggar .Så kul så att bra kolla runt :) Man får massor av härliga tips .

skriven
#2: Lilli

Jätte fint har du, och en väldigt trevlig och inspererande blogg

Undra var man kan köpa en sådan du har julgranskulor i?

skriven
#3: Frida

Jag gillade speciellt pyntet under glaskupan! Fiiiiin,fiiiiint!

Synd bara jag inte har någon sån!



Om jag inte kommer ihåg att säga det, så har så himla roligt på ditt firande och njuuut av det till max.



KRAM!

skriven
#4: House of Jammi - blogg och webshop

Vilket mysigt och fint adventspynt du har. Åh, vad jag längtar efter att adventspyssla. Men vi har hantverkare i kök, matrum och vardagsrum fram tills i mitten på veckan så det blir inte mycket av det förrän då.

skriven
#5: HUSnrNIO

Underbart med hyacinter. Här hemma finns det just nu tre i huset som sprider en härlig adventsdoft=) Fint du pyntat. Ha en härlig första advent=)

skriven
#6: Bella

Va fint du har gjort! =)

skriven
#7: Jemps

Jättemysigt pyntat - gillar också skarpt kulorna under glaskupan! :-) Men du vad jag hade velat vara med nästa helg och spana in kvällens huvudperson - 30åringen i den lilla svarta!! Jaja, det kommer väl fler tillfällen! (Men inte det här :-(...) Kram kram kram!

skriven
#8: Sandra | Inspirera Mera

Vad fint det blev att plantera i Cult-krukorna! Det blev himla läckert att ha kulorna under glaskupan också.



Svar:

Ja du har hängt med länge, roligt att höra att jag är med på favoritlistan. Det värmer!

skriven
#9: Pysselprinsessan

Snygga planteringar! Jag fastnade oxå för livet hemma planteringen och har även jag gjort en 4-kantig variant! :) Snyggt med glaskupan! Det är en bra anledning att äntligen unna sig en sådan! :D

Kramar

skriven
#10: Jenny

Himla fint hyacintarrangemang - och vilken jättesnygg soffa ni köpt!

Hoppas att veckan har börjat bra :-)

Kram Jenny

skriven
#11: Annas inspiration

Så fint du gjort,

älskar hyacinter!



ha en bra dag!

kramis

skriven
#12: Linda

Såå fint! Tycker verkligen om de prickiga julgranskulorna. Lite annorlunda och roligt!



Vill ha en vit/svart jul men inte resten av familjen om än det börjar komma in mera av det;-)



Ha det bra! Kramiz

skriven
#13: Petran på DesignInsight

Hej anna!

Så roligt att du hittat mig! Kul att vi bor i samma stad med =)



Vad fint och mysigt du har det hemma! mysig julstämning du lyckas med.



Kan jag länka dig kanske?

skriven
#14: Anonym

Fint där med glaskupan med kulorna i :)

skriven

Kommentera inlägget här :