Årets adventsljusstake

De senaste åren har jag kört med blockljus ihop med olika ljusbrickor som adventsljusstake, men i år fastnade jag mycket för en svart och enkel ljusstake för farmarljus eller kronljus på Village. Siffrorna kommer från Hemtex och dem köpte jag förra året.



Den enda nackdelen är ju att blockljus oftast räcker ända till fjärde advent medan jag redan märker att dessa ljus kommer att behöva bytas minst en gång. Nåväl, ett litet problem med tanke på att jag gillar min nya ljusstake skarpt.

Hoppas du har en bra kväll fina bloggläsare!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: ylwawiie

sv: haha tack! ja man blir väl en gnutta påverkad av dig kanske? ;D

skriven
#2: Karin

Den är jättefin.



Själv har jag kört med blockljus i två år men tyckte att jag saknade de smala "klassiska" adventsljusen, så nu kör vi en adventsstake med smala ljus i köket och den med blockljus har fått hamna i vardagsrummet.

skriven
#3: JonnaK

Jättefin!

Riktigt häftig =)



Kram

skriven
#4: Frida

Snyggt! Jag kommer få problem med mina blockljus jag har jag redan insett. Som den novis jag är köpte jag ju bara mellanstoleken. Big Mistake!

skriven
#5: Carina - inspirera

Riktigt snygg vad den! Alltid kul att förändra lite...

Kramen.

skriven
#6: Petran på DesignInsight

Fin adventsljusstake! Har också hoppat blockljuset iår men jag håller men, man lät ju fåta byta några svängar istället!



Nu har jag länkat dig!

Kram

skriven
#7: Jenny

Vad fin den är :-)

Haha jag vet inte om jag är lite "trög" men jag eldar bara dessa ljus på söndagar så mina smala ljus har alltid räckt - gör bara jag så?! :-S Däremellan tar jag andra ljus hahaha... ;-)

Kram Jenny

skriven
#8: Pysselprinsessan

Snygg! Enkel och snygg! Och jag håller med om blockljusen, men jag kör vanliga jag oxå! :)



Ja, visst är den gröna lampan fin! en gammal goding från slutet av 60-talet! Skärmen är dock ny och jag tror vi ska köpa en ny lite större faktiskt!



Kramar

skriven
#9: Malin

Du får börja på en andra omgång ljus - det kan det ju vara värt för att få använda den snygga ljusstaken!

Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling där du kan vinna en valfri Lunafigur. Tävlingen pågår till den 13 december.

Ha en skön torsdag! Kram Malin

skriven
#10: HUSnrNIO

Jag är ju ett fan av blockljus just pga att jag tycker det är skönt att slippa byta ljusen ofta men denna ljusstake var ju superfin! Fick "habegär"... Ha en trevlig kväll.

skriven
#11: Liw

fint och enkelt! =)

skriven
#12: Johanna.B

Kommer nog få byta mina ljus minst en gång också. Det första är redan på väg att brinna ner..



Kram

/Johanna

skriven

Kommentera inlägget här :