Pärlhyacint

Namn på blommor är inte min starka sida. I går höll jag på att gräva upp några blå blommor jag gillar och som jag vill rädda vid en eventuell förändring av rabatten. Jag tänkte prova att flytta några av lökarna till en kruka i stället. Då kom en grannfru förbi och sa "men inte ska du väl göra dig av med pärlhyacinterna?!". Nej, det skulle jag ju såklart inte, men tack för upplysningen av namnet :-)



Lite spill får man räkna med när man gräver upp blommor... Dessa löklösa stjälkar har Ebba samlat ihop och hjälpt mig att sätta i en vas. Jag undrar hur länge de trivs så här?!

I dag när jag åkte från jobbet var det 22 grader och stekande sol. Lovely!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jenny

Mysigt att ta in blommor, hoppas ha några här till nästa sommar iallafall, i år är tyvärr inte marken utanför klar. Fina blommor :-) Kram Jenny

skriven
#2: Carina - inspirera

Vackra pärlhyacinter! Här har det också varit varm idag...dock inte så mycket sol! Man man får vara glad för det lilla :)

Kramen.

skriven
#3: DAHLARNA

Pärlhyacinter är verkligen fina!

Hoppas att du har haft en riktigt skön dag! Vilken VÄRME ni har där upp i norr. Vi har mest haft mulet idag, men kl. 20.00 var det 21 grader ute.... Härligt! KRAMISAR!

skriven
#4: Designtjejen/Emmelie

Åh vad härligt och fint!

Kramar

skriven
#5: Inredning hos nord

Hihi... har samma problem, har inte alls gröna fingrar än, fastän jag har en stor tomt att ta hand om. Första året vi flyttade till hus, grävde jag upp alla lökarna för jag trodde de inte gjorde någon nytta i rabatten. Men hey, alla är barn i början. Om några år är väl fingrarna så gröna att det växer rankor runt dem. Det är mitt mål i allafall. Pärlhyasinterna var superfina i din vas.

Kram

Helena

skriven
#6: pysseliten

klart du ska testa :) Jag vispar smeten med en gammal gammal elvisp .

Ha en bra kväll .

skriven
#7: Annas inspiration

Jag är helt värdelös på att komma i håg blomnamn,

hoppas ni har en trevligt pingst.



Massor med kramar

skriven
#8: fru Sätterlund

Skönt med värme :) det är lite svalare här igen nu... Igår hade vi spöregn hela dagen :(



Älskar den här årstiden då det blommar lite överallt och det är grönt på träden :) Det är så fint att kunna ta in blommor från trädgården!



Ha det gott,

kram Therese

skriven
#9: Alexandra

Ha ha... Jag är precis likadan ;)

skriven

Kommentera inlägget här :