Frosttålig blomster

Denna helg har vi äntligen fått känna av solen och värmen på allvar och det leder genast till att jag vill börja piffa med blommor. Däremot är vädret ännu opålitligt och nätterna kan vara kalla, så för att göra det enkelt för mig har jag ställt en plastblomma på bron så här till att börja med. Då slipper jag komma ihåg att ta in krukan varje natt också.





Gräsblomstret kommer från Boom och får mig att känna lite söderhavsfeeling. För att få kvisten att stå stabilt har jag satt den i en vinflaska och fyllt upp med papp och stenar runtom. Det här får duga ett tag!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jenny

Det är kul att få piffa litegrann :-) Tycker det ser fint ut med plastblomman! Kram Jenny

skriven
#2: Inredning hos nord

Vårfint och bra tips!

Hoppas du haft en mysig helg!

Kram

Helena

skriven
#3: Blogg by Maliin Stoor

Härligt!



Vi längtar väl alla?!!!



Må gott



Maliin

skriven
#4: Emma

Jättesnyggt:) Har planterat lite men hoppas de klarar sej, riskabelt nu!!! Ha en bra vecka, kramar emma

skriven
#5: fru Sätterlund

Håller med om att man blir sugen på att trädgårdspyssla när det är fint väder ute :)



Smart att sätta ditt en plastblomma så här i början...



Ha det gott,

kram Therese

skriven
#6: DAHLARNA

FINT & FRÄSCHT! Ser inte ut som en plastblomma! Bra idé! Jag som dödar allt i blomväg, borde nog också hålla mig till plastblommor. Planterade ut penséer & de har faktiskt klarat sig bra. Vår helg har BARA bestått av REGN!!! :-(

KRAMAR & hoppas att du får en bra dag!

skriven
#7: Carina - inspirera

Men vilken bra idé...och supersnyggt dessutom!

Kramen.

skriven
#8: carolina

åh vad fint med lite grönt! här var solen frånvarande idag.. :(

skriven
#9: pysseliten

Fin och en fin kruka till , jag skulle behöva plast överallt hemma .

Missar alltid att vattna .Idag strålar solen här och jag har en ledig dag så får väl peta lite i trädgården ,som är så trist :( Men man får ju luft :)

skriven
#10: jenny

Läckert!! Smart du löst det där med flaskan och stenar. Längtar också tills man får plantera blommor och greja på:-)

Kram

skriven
#11: Annas inspiration

Åh vad underbart att ni har haft en solig helg,

fint du planterat.

trevlig kväll!

skriven
#12: Cia40:)

Ser jättefint ut!:)

Här är oxå fortfarande kallt om nätterna, så jag väntar oxå med att sätta ut mina växter.

Detta alternativet var ju kanonbra!:)

Nu fär jag leta efter detta "gräs"...:):)

Kram Cia:)

skriven
#13: Annelie

Det såg superfräscht ut! Och vilket fint badrum här nedan!

skriven

Kommentera inlägget här :