En liten bit på väg

Sportlovets första dag är nu avverkad. Det har blåst massor, så förutom en tur till affären har jag och tjejerna mest hållit oss inomhus. Tyvärr har Mathias inget sportlov så förarbetet i badrummet får max två timmar per kväll. Det ligger nämnligen vägg i vägg med Ebbas rum och hon går och lägger sig klockan sju. I kväll har vi hunnit sätta upp en gipsplatta i taket och skurit till resten av plattorna. Det går sakta men säkert framåt.

Vi har äntligen beställt Odda från IKEA till Emmy nu i kväll. Till den beställde vi två förvaringsbackar att ha under sängen, vilket jag tycker är oumbärligt när det gäller ett barnrum. När jag kikade in hos en annan Emmy fick jag se att de köpt ett så praktiskt väggskåp i serien Godmorgon, så ett sådant fick det också bli. Vi kommer att placera det ganska nära golvet i en glugg som kommer att bli när det nuvarande platsbyggda blåa skåpet rivs. Över det kommer vi mest troligt att hänga upp en enkel spegel i ungefär samma bredd. Jag tackar Emmy för att jag fick upp ögonen för detta skåp, för även om jag tycker mig ha lusläst badrumssidorna hos IKEA hade jag missat detta skåp helt. Det blev helt enkelt ett sånt där "det är DET vi ska ha!"-moment och sådana moment gillar jag.

I detta inlägg slipper ni bilder från ett slitet badrum. Tulpaner i min favoritfärg känns lite roligare att bjuda på så här innan läggdags. Kram på er!



Bild: privat

Kommentarer :

#1: milla

Ja, så där går våra renorveringar till också..allt tar längre tid än man tror och så har man ju inte hela dagar till bara renorveringen. Men känslan när det är färdigt sen är toppen. Kul med ett "moment"..alltid kul när allt faller på plats.

Ha ett skönt lov.Kram Milla

skriven
#2: Leia ♥

Kul med ikea.

skriven
#3: afnord

Jättevackra tulpaner!

Önskar dig en trevlig dag!

Kram

Helena

skriven

Kommentera inlägget här :