Sommarlov

I går hade vi skolavslutning på vår skola och nu har jag skickat ytterligare en nionde klass vidare i livet. Vi hade väldigt tur med vädret och allt blev jättelyckat, men nog kommer jag att sakna dem massor.

Även om vi lärare jobbar några dagar till har jag en liten tradition att köpa något trevligt till mig själv på skolavslutningsdagen. Denna gång blev det två ljusstakar för blockljus samt en vit pelargon. Somrigt och fint! Vädret är däremot allt annat än somrigt och fint just nu...





Nu när sommarlovet snart är här även för mig hoppas jag få mer tid över för bloggandet igen. De senaste veckorna har varit fyllda av avslutningsaktiviteter både för mina egna barn och eleverna, men nu börjar almanackan äntligen att se tom ut. Precis som det ska vara när sommaren är här! Ha en fortsatt fin helg!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Frida

Då säger jag "njut av sommarlovet" lite såhär i förväg då du har några dagar kvar!

Härligt att köpa sig en examensgåva.



Ha en trevlig helg!



Kram,

Frida

skriven
#2: Jemps

Vilken trevlig tradition du skapat och fina saker du köpt! Grattis till semestern! Kram kram!

skriven
#3: Jenny

Vilka fina saker du unnat dig :-) Ordet sommarlov är nästan magiskt! Njut när det börjar! Kram Jenny

skriven
#4: Annas inspiration

Vad härligt med lov!

Fint du unnat dig till köksfönstret,

hoppas nu njuter av en skön söndag.



Kramisar!

skriven
#5: Carina - inspirera

Här blir det sommarlov på torsdag...ser fram emot att få gå på skolavslutning! Vad härligt att få köpa sig själv något fint...det är ju aldrig fel ;)

Kramen.

skriven
#6: Inredning hos nord

Vad härligt med sommarlov! Hoppas att du får en fin sommar!

Kram

Helena

skriven
#7: Lisa

Tack snälla! Det är underbart att vara gift och ett minne för livet. Hoppas du får en härlig sommar. Kram!!!

skriven
#8: HUSnrNIO

Härligt med lov och bloggning:D Ha en fin tisdag.

skriven
#9: CrimsonAnna

Så fint du gjort i fönstret. De ljusstakarna ser ut att vara supersnygga året om. Så här års med vita, lime, eller turkosa ljus. Till hösten med orange eller bruna och till jul med röda.

skriven
#10: DAHLARNA

Vilken HÄRLIG tradition! Superfina ljusstakar! Håller med - äntligen är sommarlovet här & ÄNTLIGEN har jag tid att kolla runt & skriva kommentarer! Lycka :-)! KRAMAR!

skriven

Kommentera inlägget här :