Hemliga rummet

Det finns ett rum på övervåningen mellan köket och Ebbas rum som jag ännu inte bjudit in er till, nämnligen vårt andra badrum. Vi har inte tagit tag i att fixa till här inne sedan vi flyttade in, men vi gillar varken våttapeten eller det blåorgangelaserade förvaringsskåpet som fanns när vi flyttade in. Däremot är det inget akut renoveringsbehov, så det får helt enkelt bli av när tid, lust och pengar finns. Ni får bara se halva badrummet, för resten känner jag att jag inte kan stå för ;-)





Tvålpumpen och muggarna kommer från IKEA, handen från en nerlagd inredningsbutik här i vår stad och de härliga handdukarna fick Mathias av sitt jobb i julklapp.

Just nu är det alldeles tyst och stilla här hemma. Mathias har nämnligen skjutsat Emmy och Ebba till farmor och farfar och där stannar de till på lördag. Även om det är tomt och trist utan flickorna så känns det skönt att få rå om varandra lite extra och kunna vara lite mer flexibla under ett par dagar. Vi tänkte passa på att gå på bio på fredag. Antingen blir det Avatar, Luftslottet som sprängdes eller Snabba Cash. Den sistnämnda filmen vill jag se eftersom jag gillade boken massor, men även för att Joel Kinnaman är en av de snyggaste svenska skådespelarna just nu, eller hur var det syster yster?

Kommentarer :

#1: Jenny

Kul att få se även icke-omgjorda rum :-) Ska bli skoj att se en eventuell förvandling när ni tar tag i det! Skönt med egentid - det gör man sig förtjänt av som förälder! Kram Jenny

skriven
#2: fru Sätterlund

Du skulle bara se våran tvättstuga - URK!! Så vi har också rum som skulle behöva en genomgång men som inte prioriteras riktigt än :)



Jag har sett Luftslottet och den är ju grym!! De andra har jag tvärr inte sett :)



Njut ordentligt!

Kram Therese

skriven
#3: "Syster-yster"

Jag kan inte förstå vad du och de övriga tjejer i min närhet ser hos honom, är det nåt med hans sliskiga hår som gör att ni tänder till?? Jag säger bara det... NJAAASIII!

skriven
#4: Milla

Egen vuxen tid är aldrig fel. Bio inte tokigt heller. Kan rekommendera Luftslottet, helt fantastisk!

Åh, då skulle du se vårt badrum...vi har trägolv! Milla

skriven
#5: Inspirera Mera

Vad härligt att det inte är akut, då kan man ta det då det passar.



Svar:

Vad roligt att höra att du gillar mina illustrationer! Förhoppningvis börjar jag sälja dem inom en snar framtid. Kram Sandra

skriven
#6: pysseliten

Jag tycker ser fint ut . Vi håller ju på för fullt med vårat men vilket jobb . Känns som vi aldrig blir klara ,men mannen har ju fixat allt själv och samtidigt jobbar han ju heltid så det tar tid .

Men nu börjar det blr klart golvet ska bara fogas sen så får jag styla :)

skriven
#7: Inspirera Mera

Svar:

Vad roligt att du gillar bildspelet. Det kändes spännande att få se vilka bilder fotografen hade tagit. Hans kameror var inte att leka med!

Kram Sandra

skriven
#8: Madde

Skönt med egentid! Luftslottet var riktigt bra! Måste hålla med syster din, speciellt snygg är han inte! Kraam

skriven

Kommentera inlägget här :