Gult är...?

En färg jag aldrig haft i mitt hem är gult, men de senaste veckorna har jag fått ett allt större sug att ta in den färgen här hemma. Lite försiktigt har jag därför börjat prova mig fram i hallen, som absolut kan behöva några färgklickar. Jag var på Village i går för att se om de hunnit plocka fram något av vårnyheterna och visst hade de det, men mest textil. På den fronten tycker jag absolut att det ser lovande ut! Det finns bland annat ett tyg som heter "nu" och det har jag funderingar på när det gäller tygtavlan i vardagsrummet. Där sitter ännu tyget "Town" som jag inte riktigt har velat slita mig från ännu. Men, nu kom jag från ämnet... det jag skulle berätta om var att jag alltså köpt några gula detaljer till hallen och det kostade mig inte många kronor, så om jag inte trivs är det inte världens största förlust.





De svarta pallarna piffades upp med filtunderlägg för 39 kr styck. Dessa finns i tre storlekar och den här är mellanstorleken.



En gul cykeltavla för reapriset 45 kr.



Förvaringskorgar behövs alltid i en hall och i denna tänker jag nog ha några av alla mina halsdukar och sjalar som tar mycket plats uppe på hatthyllan. Det hade blivit en glipa mellan några av rutorna och därför fick jag 40% rabatt på korgen.

Nu har vi klarat oss igenom årets första magsjuka här hemma. Lilla Ebba insjuknade i lördags efter att flickorna kommit hem från farmor och farfar. Ingen av oss andra har blivit sjuk så vinterkräksjuka var det nog inte. Jag har dock en känsla av att det kommer fler omgångar, men jag hoppas jag har fel. Sköt om er!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Jenny

Usch och fy stackars små - vet precis hur jobbigt de haft det efter att dottern och jag firade jul med magsjuka :-S Vilka fina gula saker du fick med dig hem från favoritaffären! Cykeltavlan kikade jag lite på sist vi var där. Gult är underbart! Kram Jenny

skriven
#2: fru Sätterlund

Vad fräscht det blir med lite gult i hallen :) Är så snyggt tillsammans med svart/vitt. Bra pris dessutom...



Hoppas ni klarar er från mer magsjuka!

Kramar Therese



skriven
#3: Carina - inspirera

Gult är ingen färg som har jag fastnat för förut...men det är ju riktigt fräscht!

Kramen.

skriven
#4: Hanna

Vilken skillnad små medel kan göra! Jag gillar färgkombinationen. Jag letar själv efter en färgklick till vardagsrummet, och vem vet det kanske blir gult... Du är en stor inspirationskälla till mig :)

skriven
#5: pysseliten

Visst är det kul att fynda :) och då gör det ju inte så mycket att man tröttnar . Det var jätte fint med gult gilla underläggen vart hitta du dom ?

skriven
#6: DAHLARNA

Jag gillar verkligen gult! Vill ha det i mitt kök som accentfärg när det någon gång renoveras.... Har det både på verandan & balkongen på sommaren & stormtrivs med det. Ska föröska få in det i ett badrum också :-)! Gillar filtunderläggen du har lagt på pallarna! Snyggt! Har inte sett den varianten tidigare. Hoppas att du får en bra dag min kära Anna! KRAM!

skriven
#7: lotta

gult e verkligen fiiint och så vårigt!!! blev kanonfint det där!!

skriven
#8: fia

vilken fin tapet du har där .

skriven
#9: Dessi

Gillar också gult! Jag vill blanda in lite mer färg i vårt hem.. Mycket svart vitt har vi...

skriven
#10: HUSnrNIO

Man blir ju otroligt glad utav vårig gul färg:) Fint! Du är välkommen med en beställning när som helst:D Kul att du tycker om dem. tvo vale för kräksjukan. Hoppas ni andra inte fått bacillerna. Här hemma känns det lite som att man kan bara vänta för få det kommer vi att lyckas med. Jag som är nojjig jag vet men... Trevlig kväll!

skriven
#11: InneoUte-Malin

Fint! Gult är absolut INTE fult. :-) Finfina köp. En gul pall skulle verkligen sitta fint.



Hoppas att ni andra klarar er från kräksjukan.

skriven
#12: Emma

Jättefint med lite gult! En färg man borde få upp ögonen för..

skriven
#13: Annas inspiration

Det ser onekligen fint ut,

men jag har aldrig haft något gult hemma.



ha en bra kväll

kramar Anna

skriven
#14: Emma

Gult är underbart:) Fina saker du shoppat! Ha en bra helg, kramar emma

skriven
#15: Petra

snygg dörrmatta! ;-) kram

skriven
#16: Karin/Rosa maränger

Helt rätt - gult är INTE fult =)

skriven
#17: Monika

Fint med gula detaljer!!

skriven
#18: Lisa

Hej Anna!

Hoppas allt är bra med dig. Nu tänker jag utnyttja din inredningskoll och efterlysa tips på var man hittar en brödbox/brödskrin. En sådan som man förvarar bröd i som står framme på köksbänken. Det är min mor som vill ha en sådan i lackad plåt och jag tycker mig ha sett massor men när jag letar på nätet hittar jag knappt några. Har du några tips? Kram Lisa

skriven

Kommentera inlägget här :