Sjukstuga



Medicinlådans lock öppnas nu frekvent hemma hos oss, eftersom min förkylning övergått till feber och ont i halsen. Ebba är frisk sedan någon vecka, men Emmy lider fortfarande av ont i halsen och en sista gnutta feber. Tur att pappan i huset fortfarande är pigg och förser oss med såväl honungsvatten, halstabletter och en och annan uppiggande vindruva. Till sin käraste åkte han även och köpte mörk choklad i kväll och detta till och med innan självaste alla hjärtans dag och första bröllopsdagen. Inför den dagen hoppas jag att jag kvicknat till, eftersom vi då bestämt oss för att laga god mat tillsammans. Jag har också en liten present på lut i form av aktivitet och mat tillsammans med goda vänner, men det är några helger bort. Hur brukar ni fira era bröllopsdagar?

Kram på er alla tills jag orkar surfa runt hos er igen!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: milla

Usch, vad trist med sjukdom...vi firade med att gå ut och äta tillsammans med min syster och hennes man då vi gifte oss samtidigt och var vittnen åt varandra. Litet mysigt och alldeles perfekt.

Krya på er.Kram Milla

skriven
#2: Sofie

Tråkigt att ni är sjuka, hoppas ni kryar på er snart!



Grattis till er första bröllopsdag! Tyckte det var så nyligt ni gifte er och du skrev om det på bloggen, men tiden går :)



Trevlig helg!

skriven
#3: lotta

krya på er, stackare!!

skriven
#4: Carina - inspirera

Här är det också lite sjukt till och från.

Nu hoppas vi att helgen får bli fri från förkylningar...

Bröllopsdagarna brukar vi fira med att äta något riktigt gott - hemma eller ute - förra året fick jag fina ringar, vi firade 20 år.

Kramen.

skriven
#5: Jenny

Krya på er nu! Ja, bröllopsdagar...hur firar vi dem? Nä, vänta nu, efter snart 10 år med samma karl är jag ju fortfarande ogift... hmm...

Jättefint blev det förresten med tavellisten och kiwilyktorna under familjetavlan!!

Kram

skriven
#6: jenny

Trist med sjukdomar. Gullig man du har som passar upp er lite extra..det är ju aldrig fel:-)

Hoppas ni kryar på er snart och att ni får en mysig alla ♥ dag & bröllopsdag!

Kram

skriven
#7: Petra

önskar dig en trevlig alla hjärtans dag! kram

skriven
#8: HUSnrNIO

Är ju inte gift så ngt sådant firande brukar jag inte ägna mig åt hi hi. Hoppas ni piggat på er och hade en fin bröllopsdag.

skriven

Kommentera inlägget här :