På tal om kuddar...

I torsdags hade nya Hemtex premiär och jag var såklart för nyfiken för att kunna hålla mig från att ta en titt på nysatsningen. Nu satsar Hemtex på mestadels textilier igen och har bland annat ett spännande samarbete med Oddbirds på gång. De produkterna väntas landa i butikerna i september om jag inte minns fel och det är något jag ser fram emot.

Ett av nypremiärerbjudandena var tre kuddar eller plädar till priset av två, jag slog till på tre nya kuddar till vardagsrummet.



Dessa kuddar är grå och lite blanka i materialet, även om det kanske inte syns så bra på bilden.





Gungfåtöljen fick en ny enkel svart kudde i bomullsväv, men med lite nitpiff som var det som gjorde att den fick följa med mig hem.



Extrakuddar förvaras i nya korgen.

Nu är en händelserik helg alldeles snart till ända. Helgen inleddes med att Mix Megapol sände live från vår stad och då bjöds det bland annat på ett uppträdande med Ola. Jag och tjejerna var tidigt på plats och kunde till deras stora glädje se favoriten från första parkett. I går invigdes Botniabanan och då var det aktiviteter över hela stan. På kvällen uppträdde EMD och då var Emmy givetvis på plats. Kvällen avslutades på bästa sätt då hon äntligen drog högvinsten på ett chokladhjul och kom hem med 2000 g marabouchoklad. Helgen hade varit fulländad om det inte vore för den sega förkylningen som hela familjen dragits med ett tag. Ebba som hittills klarat sig bäst vaknade upp med ont i örat i natt och fick sedan feber i dag. Nu hoppas vi på snabbt tillfrisknande och en mindre snuvig vecka än förra!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Jenny

Skönt att se Anna att det inte bara är jag som snöat in på kuddar! Dina nya kuddar är jättefina! Jag har inte hunnit in på nya Hemtex än. Dock är jag för pysseltokig för att handla färdiga... ;-)

Krya på er och ha en bra vecka! Kram Jenny

skriven
#2: isa

Vilka härliga kuddar :) Bra att hemtex satsar på mer textil igen.

V aroligt med lite musik och gratta vinst tjejen. Inte illa att komma hem med det maga stora lördas godiset. Lite avis vart jag måste jag medge ;)

Låter som att ni har haft en toppen helg minst sagt. Hoppas att ni blir helt friska snart nu bara. kram isa

skriven
#3: Snusans inredningsblogg

Längtar också efter att se oddbirds hos Hemtex. Älskar kuddarna i korgen!

skriven
#4: af nord

Vad kul samarbete. Tycker Oddbirds har klockrena saker så det väntar jag med spänning på. Vad fint du har det.

KRam

Helena

skriven

Kommentera inlägget här :