Grönt...

...är en av mina favoritfärger, men inte alltid. När vi flyttade in i huset för två år sedan ville Emmy ha grönt som matchning till fondtapeten och eftersom vi ville att hon skulle känna sig hemma och trivas efter flytten lät vi henne bestämma det. Ända sedan den gröna tapeten kom upp har jag känt att det är en oerhört jobbig grönfärg. Jag har gått och småstört mig på den mest hela tiden, men nu är den äntligen ett minne blott. Denna onsdag har regnet öst ner hela dagen och vi bestämde oss rätt tidigt i förmiddags för att göra ett ryck i Emmys rum. Tack vare en bra vitfärg från Sadolin med snabb torktid håller Mathias just nu på med tredje och sista varvet. Redan i morgon kommer Emmy att få slippa sova i bäddsoffan och flytta in i sitt nygamla vita rum. Jag kanske skulle tillägga att hon nu tycker det är helt ok att vi målar hennes väggar vita.



Här ser ni en skymt av hur den gröna färgen ser ut på ett ungefär (den är lite ljusare i verkligheten). Fy, jag saknar den verkligen inte nu när jag ser den på bild. I morgon flyttar vi tillbaka möblerna och i samband med det gör vi en välbehövlig rensning, så egentligen gör det inte så mycket om det skulle regna i morgon också. God natt!

Bild: en privat gammal goding

Kommentarer :

#1: Ullis

Så du fick M att ändra sig? :) Skönt att det blev som du ville. Himla snygg mönstrad tapet Emmy har vid fönstret, tok gillar den! Jag tror garanterat att den vita väggen kommer bli snyggt till! Jobbigt när man störs sig på sånna saker som tapeter! Då vill man helst fixa - igår!

Ser fram emot en efter bild!



Hoppas allt är bra med er bästis!♥

PUSS

skriven
#2: Jenny

Va roligt att få göra om, kan vara ett av de roligaste momenten i ett hem! Ska bli kul att få se sen hur det blev! Dessvärre skiner solen här idag iallafall ;-)

Kram Jenny (PS: Jag fick sova gott i natt!)

skriven
#3: Alexandra

Tack så mycket!! Kram

skriven
#4: Emma

Kommer bli hur bra som helst, vet precis hur det är när något inte blir riktigt som man tänkt:) Ser fram emot fler bilder;) Ha det bra, kram emma

skriven
#5: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen. ;)

skriven

Kommentera inlägget här :