Cult Design

Nu har det redan gått två veckor sedan jag besökte Formex, men jag lever fortfarande på mina två fantastiska inspirationsdagar. Henrick hade ordnat en rundvandring hos sju olika företag där vi var ett gäng bloggare som fick glädjen att lära känna både företagen och produkterna lite bättre. Ett av företagen som besöktes var Cult Design. I deras monter fick vi träffa Magnus Tyrén som är en av grundarna av företaget. Han berättade om nyheterna och jag tycker att de har de snyggaste nyheterna på länge denna säsong. Många vill-ha-prylar!



Det stringinspirerade fatet och mosaikmönstret på bland annat pumpflaskor är två av nyheterna som jag gillar massor och som jag även har glädjen att redan ha på en diskbänk nära mig. Andra nyheter är:





Minimonster, som precis som My & Mini designats av Lovisa Persson. Den första barnserien gjorde hon när hon väntade sitt första barn och när hon väntade andra barnet blev det Minimonster som kom till.









Flowerbox visar att Cult nu satsar ordentligt på krukor igen och det är något som glädjer mig mycket.



Här ser ni fler produkter i serien Vintage Retro (design Marita Lord). Mosaikmönstret är handmålat, varenda liten ruta...



Det finns många fler snygga nyheter att berätta om, men dem spar jag till lite senare. Jag avslutar detta inlägg med samma uppmaning som Cult Design - Dare to be square!



Bilder: privata

Kommentarer :

#1: HUSnrNIO

Det där fatet vore toppen att ha tvål och diskmedelspumpen i! Det som är nu blir ofta lite kletigt runt om när barnen svabbar med vatten och tvål. Ha en bra dag!

skriven
#2: fru Sätterlund

Det kommer en hel del snyggt från Cult! Gillar verkligen stringfatet - det är en must-have!!



Hoppas allt är bra!

Kramar Therese

skriven
#3: Jenny

De har jätteläckra produkter, kul med de nya varianterna du skaffat dig! Nu när vi har en nappkille ska vi nog skaffa oss nappburken, de är så himla söta!

Ha en skön avslutning på veckan! Kram Jenny

skriven
#4: PAUSE

LIKE LIKE LIKE :D

skriven
#5: Lisa

Lovisa Persson kommer från Töreboda och är en av Adams gamla flickvänner. Träffade henne i somras. Tycker att barnserien är jätteesöt. Viggo har sparbössan från serien och sparar för fullt till ett Nintendo wii :-)

skriven

Kommentera inlägget här :